60 Sekund Biznesu: Condohotele oferują dużą stopę zwrotu, niekiedy również spore ryzyko

Redakcja
Mniej doświadczeni w tym segmencie rynku deweloperzy, niedywersyfikujący i nieulepszający swojej oferty, mogą nie poradzić sobie z narastającą konkurencją.
Mniej doświadczeni w tym segmencie rynku deweloperzy, niedywersyfikujący i nieulepszający swojej oferty, mogą nie poradzić sobie z narastającą konkurencją. Bartek Syta
Wysokie stopy zwrotu na rynku condohoteli oraz obiektów z apartamentami wypoczynkowymi w Polsce przyciągają coraz więcej inwestorów, jednak nie można zapomnieć o ryzyku.

Zachęt do inwestowania w rynek condohoteli i apartamentów wypoczynkowych nie brakuje. Obecnie oferowane są już produkty z gwarantowaną stopą zwrotu, gdzie inwestor dokonujący zakupu lokalu ma zapewniony w umowie zysk. Niekiedy jest on dość wysoki i sięga nawet 8 proc., co jest znacznie wyższym wynikiem niż ten, który można uzyskać w przypadku wynajmu lokalu mieszkalnego na dłuższy okres, zauważają w swoim raporcie eksperci Emmerson Evaluation. Jednocześnie wskazują oni, że istnieje wiele czynników, które należy uwzględnić przy wyborze tego rodzaju inwestycji i konkretnej oferty na tym rynku.

Przeczytaj także:

- Na rynku często oferowane są nierealnie wysokie stopy zwrotu, bo to najbardziej przyciąga inwestorów. Nie informują o swoim doświadczeniu w zarządzaniu hotelami. Obiecują, ze powstaną bardzo rozbudowane kompleksy, a na koniec okazuje się, że powstaje budynek mieszkaniowy z lokalami na wynajem, a czasami zdarza się, że nie powstaje nic- tłumaczy w rozmowie z AIP Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowej Invest.

Eksperci zgodnie twierdzą, że kluczowym elementem jest lokalizacją obiektu. Jednak równie ważne jest doświadczenie dewelopera w realizacji tego typu przedsięwzięć. W przypadku condohoteli najlepsze obiekty muszą spełniać wymogi sieci hotelowych, oferować szeroki wachlarz usług dostępnych na miejscu.

- Zawsze trzeba sprawdzać z kim ma się prowadzić ten biznes i gdzie ma się go prowadzić i po d jaką marka. Pojawiają się sformułowania, że hotel będzie prowadzony pod międzynarodową marka, np. pod marką Hilton, a później okazuje się, że to nie jest Hilton, tylko obiekt zupełnie innej, niższej klasy, innej marki ale też sieci Hiltona. Trzeba na to zwracać uwagę, ponieważ one mają wpływ na wyniki, które będzie osiągał nasz apartament- dodaje Wróblewski.

Mniej doświadczeni w tym segmencie rynku deweloperzy, niedywersyfikujący i nieulepszający swojej oferty, mogą nie poradzić sobie z narastającą konkurencją oraz innymi czynnikami występującymi na rynku, zaznaczają autorzy raportu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu