Mimo dużego wyboru możliwych płatności, wielu kupujących woli uregulować rachunek dopiero po odebraniu przesyłki. Dla sprzedawców oznacza to konieczność długiego oczekiwania na należności.

Jeżeli chodzi o samą penetrację internetu, to jesteśmy na takiej średniej europejskiej. Natomiast patrząc na udziały e- commerce w całości sprzedaży, to tutaj znajdujemy się jeszcze w ogonie Europy. Szacujemy, że e- commerce stanowi 5-6 proc. sprzedaży detalicznej- tłumaczy w rozmowie z AIP Rafał Zych, Dyrektor Innovation Lab ING Bank Śląski.

Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, Blik, masterpass, visa checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem – użytkownicy polskich sklepów internetowych mają w czym wybierać, jeśli chodzi o formę zapłaty za zamówienie.

Z badania Koszyk Roku 2018, przeprowadzonego przez fintech Twisto w 100 na największych sklepach internetowych wynika, że duzi sprzedawcy udostępniają klientom średnio 5,7 metod płatności.