60 sekund biznesu: Żywność dobrej jakości musi kosztować

Maciej Badowski AIP

Wideo

Zdaniem ekspertów zdrowa żywność jest po prostu lepsza. Tendencje i mody żywieniowe pojawiają się i znikają, jednak od wielu lat da się zaobserwować rosnące zainteresowanie zdrową żywnością. Jej ceny nie należą do najniższych, dlatego pojawia się pytanie: czym kierują się konsumenci decydując się na jej zakup? Czy dominuje chęć zaimponowania sobie lub innym czy może jest to przejaw zdrowego rozsądku i dbałości o zdrowie.

Zdaniem większości z nas, ten rodzaj żywności jest po prostu lepszy. Walory smakowe oraz jakościowe zdają się być podstawowymi kryteriami wyboru tego typu żywności. Konsumenci często utożsamiają ze sobą lepszy smak i wysoką jakość produktów.

- Żywność dobrej jakości musi kosztować. Rzeczywiście jest tak, ze za ceną idzie jakość. Dlatego warto kupować ze świadomością, że to jest zdrowe, dobre i odżywcze, jeśli chodzi o witaminy, składniki mineralne, czy po prostu o moje zdrowie, bo na zdrowie pracujemy całe życie. Mimo, że dzisiaj, czy przez kolejne 5 lat będziemy spożywać żywność gorszej jakości, jesteśmy szczupli, wszystko jest ok, ale np. już w wieku 35 lat okazuje się, że pojawiają się problemy z żołądkiem, czy nawet nowotwory o których obecnie jest głośno. Dlatego miejmy świadomość od najmłodszych lat i ci którzy są już dorośli, niech zmienią coś w swoim życiu i zaczęli się nad tym zastanawiać- tłumaczy w rozmowie z AIP Anna Radowicka, dietetyk.

Badania potwierdzają, że cena nie jest czynnikiem determinującym zakup. Za produkty lepszej jakości klient jest w stanie zapłacić więcej. Można zakładać, że trend pokazujący zwiększone zainteresowanie zdrową żywnością to nie tymczasowa moda czy szpan, ale słuszny wybór świadomego konsumenta.

Konsument decydujący się na zakup zdrowych produktów wykazuje się świadomością i kompetencjami – zna je, planuje zakup konkretnego produktu, docenia jakość i smak nabywanych produktów, postrzegając je także jako dbałość o zdrowie najbliższych, zwłaszcza dzieci.

Powodzenie tego rodzaju żywności ma wiele pozytywnych efektów. Bez względu na motywację konsumentów, zjawisko to zdaje się być długotrwałą zmianą, która niesie pozytywne zarówno indywidualne, jak i rynkowe korzyści.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie