Afiliacja, remarketing czy porównywarki cenowe – gdzie może przydać się plik produktowy?

Materiał informacyjny
Sklepy internetowe chcące zwiększyć konwersję mogą prowadzić sprzedaż metodą wielokanałową. Polega ona na reklamowaniu swoich produktów jednocześnie w różnych miejscach sieci. Aby usprawnić ten proces, warto stworzyć feeed produktowy, odpowiednio go zoptymalizować, a następnie zadbać o bieżącą aktualizację.

Plik produktowy w różnych kanałach marketingowych – dlaczego jest potrzebny?

Właściwe zoptymalizowany plik produktowy pozwala pozyskiwać klientów z wykorzystaniem różnych kanałów marketingowych. Dzięki jego stworzeniu można przekazywać do wybranych sieci wszelkie istotne informacje na temat produktów z oferty sklepu internetowego. Klienci mają możliwość ich odnajdywania w wielu źródłach sieci, a następnie dokonania zamówienia na docelowej stronie.

Feed produktowy umożliwia również komunikowanie promocji czy oferowanie rabatów. Konieczne jest jego systematyczne aktualizowanie. W przeciwnym razie wyświetlane w kanałach marketingowych informacje będą wprowadzać użytkowników w błąd – np. odnośnie do stanów magazynowych czy ceny produktów.

Które kanały marketingowe mogą przydać się w e-commerce?
Istnieje wiele źródeł zewnętrznej reklamy, do których można przesłać plik produktowy. Prezentujemy przykłady najpopularniejszych kanałów.

Sieci afiliacyjne

Są to platformy, które pozwalają zamieszczać materiały reklamujące nasze produkty na stronach różnych wydawców. Dzięki sieciom afiliacyjnym zyskujemy możliwość publikacji naszych reklam tekstowych i graficznych m.in. na różnych blogach, w mediach społecznościowych czy w treściach mailingowych. Wydawcy otrzymują od sieci afiliacyjnej wynagrodzenie prowizyjne od każdej sprzedaży polecanego przez siebie produktu. Administratorzy takich platform starannie weryfikują wydawców. Zwykle są to wpływowe osoby, uznawane w internecie za ekspertów z branży, w której działa sklep internetowy – np. bloger prowadzący stronę o tematyce zdrowego odżywiania poleca ekologiczną żywność.

Przykładami sieci afiliacyjnych są takie platformy jak m.in. Zanox, ReklamAction czy Adtriplex.

Porównywarki cenowe

Są to serwisy grupujące w poszczególnych kategoriach produkty tysięcy sprzedawców e-commerce. Użytkownicy mogą sortować je na podstawie ceny, dzięki czemu są w stanie szybko znaleźć najtańszą ofertę. Porównywarki pozwalają także wyświetlać produkty z uwzględnieniem innego kryterium (np. średniej oceny), przeglądać opinie, sposoby dostawy czy inne ważne informacje. Dzięki temu klienci są w stanie szybko znaleźć ofertę najlepiej dopasowaną do własnych preferencji.

Wśród najpopularniejszych w Polsce porównywarek cenowych znajdują się np. Ceneo, Nokaut, czy Homebook.

Remarketing

Jeszcze innym sposobem wykorzystania pliku produktowego jest przesłanie go do serwisów umożliwiających realizację kampanii remarketingowej. Polega ona na kierowaniu przekazu reklamowego do ściśle sprecyzowanych grup docelowych. Takie grupy powstają na podstawie informacji z plików cookies, które zapisują się po odwiedzeniu strony sklepu online przez użytkowników.
Remarketing dotyczy np. osób, które porzuciły koszyk w sklepie online. Można przypomnieć im o dokończeniu zakupów poprzez wyświetlenie reklamy obserwowanego już wcześniej produktu. Remarketing pozwala również wyłączać z kampanii już kupione produkty, a także prezentować artykuły powiązane z nimi – np. użytkownik kupił niedawno garnitur, więc można niebawem zaprezentować mu reklamę krawata.

Do najpopularniejszych serwisów pozwalających na obsługę kampanii remarketingu należy np. Facebook czy Adform.

Wyszukiwarka Google

Produkty sklepu internetowego warto również reklamować w wyszukiwarce Google oraz na stronach współpracujących z nią partnerów. Google Ads to usługa, dzięki której wyświetlimy materiały tekstowe w sekcji sponsorowanej wyników wyszukiwania. Strona sklepu internetowego, wraz z opisem oferty, będzie się wyświetlać użytkownikom na podstawie wpisanych przez nich słów kluczowych. Korzystając z systemu Google AdSense, zaprezentujemy nie tylko reklamy tekstowe, lecz także bannery graficzne czy materiały video. Można również zaplanować kampanię marketingową w systemie Google Shopping. Wyniki wyszukiwania przedstawiane są wówczas w postaci graficznego boxu z tytułem produktu, zdjęciem, ceną, średnią oceną oraz nazwą sprzedawcy.

Jeden plik produktowy, wiele różnych integracji

Pomimo tak dużego zróżnicowania kanałów marketingowych nie trzeba tworzyć i przesyłać dla każdej platformy osobnego pliku produktowego. Wystarczy skorzystać z oprogramowania zapewniającego możliwość integracji jednego pliku z różnymi platformami. Jego zawartość można w łatwy sposób modyfikować, uwzględniając wytyczne każdej z platform. Przykładem takiego systemu jest usługa https://feedink.com/pl/. Pozwala ona wybierać spośród mnóstwa partnerów, błyskawicznie tworzyć dopasowane do nich pliki produktowe oraz na bieżąco aktualizować ich zawartość.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3