Answear.com – polski e-commerce na drodze do sukcesu już w 7 krajach

Materiał informacyjny Answear.com
Jeden z największych multibrandowych sklepów internetowych w polskim internecie – Answear.com – jest obecny już w 7 krajach. Dynamiczna ekspansja idzie w parze nie tylko z wysoką jakością obsługi klienta i rozwojem marki, ale również dbałością o środowisko naturalne.

Ponad 4 mln internautów co miesiąc

Dziś Answear.com może pochwalić się ponad 4 mln osób odwiedzających stronę sklepu każdego dnia. Równie spektakularny był początek działalności firmy. Już zaledwie po 6 miesiącach od uruchomienia sklepu w lutym 2011 r., uzyskał on pierwsze wyróżnienie. Aktualnie Answear.com jest laureatem ponad 50 nagród i wyróżnień z branży e-commerce. Ostatnie pochodzi z pierwszej połowy 2020 r. – sklep zdobył wówczas godło Superbrands.

Dynamiczny rozwój polskiego e-commerce ma odzwierciedlenie nie tylko w licznych nagrodach, ale również statystykach. W 2019 r. przychody ze sprzedaży online wyniosły 311,2 mln zł. W porównaniu rok do roku to wzrost o 40,9 proc. Wynik ten jest efektem dwóch czynników. Polska znajduje się aktualnie w czołówce, gdy mowa o najszybciej rozwijających się rynkach e-commerce w Europie. Sam sklep Answear.com również postawił na rozwój, posiadając obecnie własny magazyn i transport, w tym transgraniczny. W Answear.com ubrać mogą się już nie tylko internauci z Polski – oferta sklepu dostępna jest także dla klientów z Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Ukrainy i Węgier.

Od początku działalności Answear.com koncentruje się na obsłudze klientów z Europy Wschodniej, chociaż może pochwalić się również realizacją zamówień dla internautów z Zachodu. W 2018 r. sklep pojawił się na rynku bułgarskim, przedstawiciele firmy Answear.com nie wykluczają też dalszej ekspansji w krajach bałtyckich.

Znane marki i innowacyjne rozwiązania

Jakie czynniki odpowiadają za dotychczasowy sukces Answear.com? Firma stawia przede wszystkim na szybką i sprawną obsługę klienta – na rynku e-commerce jednym z najważniejszych wyróżników jest właśnie customer experience. Sklep, jako jeden z pierwszych w branży modowej, uruchomił własny program lojalnościowy – AnswearClub. Dostawy są realizowane w ciągu 24 godzin, klienci mogą też skorzystać z bezpłatnych zwrotów. W 2017 r. firma wdrożyła aplikację mobilną, za pomocą której użytkownicy w dowolnym czasie i miejscu mogą wybierać wśród asortymentu składającego się z ponad 80 000 produktów.

Branża e-fashion jest o tyle specyficzna, że klienci nie mogą przymierzyć wybranych produktów podczas zakupów. To z kolei powoduje, że nie zawsze finalizują oni transakcję, mimo że znaleźli ubrania spełniające ich oczekiwania. Answear.com wychodzi naprzeciw tym, którzy chcą eksperymentować z modą lub po prostu potrzebują wsparcia na etapie zakupów. Aby ułatwić internautom wybór, Answear.com realizuje program pomocy w zakupach Personal Shopper. W jego ramach klienci mogą skorzystać z konsultacji ze stylistą, który podpowie, na jakie produkty warto zwrócić uwagę.

Oferta Answear.com jest przy tym obszerna, bo w sklepie na klientów czekają ubrania, buty i akcesoria od ponad 300 marek. Są to zarówno popularne brandy (Vero Moda), jak i marki premium – Tommy Hilfiger czy Diesel. Równolegle firma koncentruje się na rozwoju własnych marek, czyli Medicine i Answear.

Biznes, ale odpowiedzialny – Answear.com chroni środowisko

Produkcja odzieży pochłania ogromne ilości zasobów, w tym przede wszystkim wody. Tymczasem nawet 95 proc. ubrań można ponownie wykorzystać w ramach recyklingu. Z tego względu działania firmy Answear.com skoncentrowane są nie tylko na szybkiej ekspansji na rynki zagraniczne, ale również na ochronie środowiska. Jednym ze zorganizowanych i rozwijanych przez firmę projektów jest Wear&Share. Na czym on polega?

W ramach Wear&Share klienci sklepu Answear.com mogą oddać niepotrzebną im już odzież. Taką paczkę następnie nieodpłatnie odbierze kurier. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem – od momentu jej uruchomienia we wrześniu 2020 r. firma zebrała już ponad 3 tony ubrań. Internauci, którzy przyłączyli się do inicjatywy, wspierają wraz z Answear.com Fundację Aeris Futuro oraz akcję „Czas Na Las”, która polega m.in. na sadzeniu drzew na terenie kraju.

Answear.com jest przykładem nie tylko dynamicznie rozwijającej się firmy, która nie obawia się wejścia na zagraniczne rynki e-commerce, ale również organizacji demonstrującej, że można działać EKO bez szkody dla biznesu.

Dodaj ogłoszenie