Aż 14 tuneli budowanych jest w Polsce. A zaledwie pięć lat temu oddano tunel w Gliwicach, 15 lat temu - w Katowicach
Tunel pod rondem, czyli Tunel Katowicki
Ma 657 metrów długości (nawa północna w kierunku Chorzowa), południowa – 650 metrów. Tunel oddano do użytku w grudniu 2006 roku. Był pierwszą tak nowoczesną i długą podziemna drogą w Śląskiem. Jest częścią Drogowej Trasy Średnicowej. Budowa katowickiego odcinka DTŚ, w skład której wchodził także tunel kosztowała 755 mln zł. Jak relacjonowaliśmy wówczas w DZ: 9 grudnia 2006 r. o godz. 13.33 do tunelu pod rondem wjechały pierwsze samochody.
Budowy tunelu pod rondem nie ominęły zawirowania gospodarcze, w trakcie budowy upadłość ogłosiła firma PRInż. Budowę dokończyła firma Polimex Mostostal Siedlce. Tunel ma dwie jezdnie, na każdej po trzy, miejscami cztery pasy w jednym kierunku. Obowiązuje tu ograniczenie do 70 km/h. Tunel jest monitorowany, są tu także specjalne zabezpieczenia akustyczne. Ściany oporowe przed tunelem wyłożono specjalną zieloną okładziną, która ma zapobiec wydostawaniu się hałasu na powierzchnię. Obiektem zarządza Centrum Utrzymania Tunelu. Na kilkunastu monitorach pracownicy mają tu podgląd z kamer w tunelu i na DTŚ.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE