Digital Excellence Awards szuka liderów organizacji w Polsce, którzy pomogli firmom osiągnąć nową jakość i lepsze wyniki dzięki analityce danych, zrozumieniu nowoczesnego rynku i technologii oraz nowym modelom biznesowym.

Jury, w skład którego wchodzą dyrektorzy zarządzający IT i biznesem najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych firm (m.in. mBank, PKO BP, Orange, AmRest, Grupa Onet, Netia) wyłoni wśród zgłoszonych kandydatów tych, którzy znacząco zwiększyli zyski, usprawnili procesy, poprawili doświadczenie klienta i wprowadzili cyfrowe innowacje w swoich firmach dzięki zrozumieniu potrzeb zmieniającego się rynku.

„Chcielibyśmy nagrodzić nieoczywiste wdrożenia cyfryzacji w obszarach, które są uważane za szczególnie tradycyjne.” – mówi Krzysztof Frydrychowicz, współorganizator Konkursu, partner zarządzający CIONET Polska i Digital Excellence. “Albo jeszcze lepiej: wprowadzające innowacyjne zmiany na skalę całej organizacji. Zmiany oparte na danych, zwinnych procesach i dogłębnym zrozumieniu nowych potrzeb pracowników i klientów.”

„Szukamy oryginalnych pomysłów i śmiałych planów” – mówi Bartosz Górczyński, przewodniczący Jury Digital Excellence Awards i partner zarządzający CIONET Polska i Digital Excellence. “Pracując ze społecznością CIONET (zrzeszającą dyrektorów IT dużych firm, którzy chcą decydować o rozwoju biznesu) widzimy wciąż niską świadomość tego na czym rzeczywiście polega cyfrowa transformacja. Nie wystarczy wdrożyć nowe aplikacje albo unowocześnić sprzęt. Cyfrowa transformacja wymaga rozumienia potencjału biznesu do bycia lepszym i umiejętności znalezienia technologii, która może w tym pomóc. To bardzo rzadka umiejętność i dlatego chcemy ją nagrodzić i inspirować innych do rozwoju w tym kierunku.”

Bartosz Górczyński, razem z prof. Piotrem Płoszajskim z SGH i prof. Grzegorzem Bełzem z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, oraz grupą liderów cyfrowego biznesu, jest też współautorem modelu gotowości cyfrowej – Digital Excellence Model. W ramach opracowywania modelu przebadali kilkadziesiąt polskich przedsiębiorstw, aby opracować dobre praktyki i kryteria ewaluacji w pięciu obszarach cyfrowego biznesu:
•Implementacja strategii cyfrowej
•Wzbogacenie doświadczeń klientów
•Podniesienie efektywności operacyjnej
•Rozwój kompetencji cyfrowych pracowników
•Stymulowanie innowacyjności

Oparta na Modelu ocena gotowości cyfrowej organizacji zgłoszonej w Konkursie będzie istotnym elementem wyłonienia zwycięzcy.

Wyróżnienia Digital Excellence Awards zostaną wręczone 17.10 podczas uroczystej gali w Ufficio Primo w Warszawie. Gośćmi będą dyrektorzy czołowych spółek w Polsce, instytucji publicznych i naukowcy zajmujący się biznesem, technologią i zarządzaniem.

W zeszłorocznej edycji Konkursu zostali wyróżnieni: Hempel, Nowa Itaka, a także Zarząd Portów Szczecin i Świnoujście, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Wrocław oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Jury doceniło innowację wprowadzoną w organizacjach o wieloletniej historii, jak MPWiK albo Porty Szczecin, jak również wysiłek Ministerstwa włożony w koordynację wielu służb informatycznych polskiej administracji i zdolność do konkurowania o młode talenty z firmami komercyjnymi. Nowa Itaka i Hempel wprowadziły zupełnie nowe linie biznesowe i usługi online, co wniosło ich biznes na nowy poziom.

Chęć udziału w Konkursie można zgłosić do 9 września 2018 na stronie https://www.digitalexcellence.pl, gdzie znajduje się też relacja z poprzedniej edycji.