Co drugi internauta nie ufa e-przedsiębiorcom

Redakcja
Coraz częściej e-przedsiębiorcy uwiarygadniają swoją działalność specjalnymi certyfikatami
Coraz częściej e-przedsiębiorcy uwiarygadniają swoją działalność specjalnymi certyfikatami Janusz Wojtowicz
Według ostatniego raportu Gemiusa 46 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sieci. Główny powód: brak wiarygodności i zaufania. Wielu konsumentów docenia duży wybór i niższe ceny produktów w e-sklepach, a także wygodę kupowania, jednak wciąż niemal połowa polskich internautów wykazuje nieufność do zakupów online.

Wiarygodność sklepu w sieci ma dla kupujących duże znaczenie. Zauważają to także sami e-przedsiębiorcy. Chcąc wyróżnić się w stosunku do konkurencji oraz zdobyć ich zaufanie, zaczynają interesować się certyfikacją swoich e-biznesów.

W okresie przechodzenia procesu certyfikacji  sprawdzane jest, czy e-biznes spełnia kryteria prowadzenia sprzedaży internetowej określone prawem. Eksperci dokonują gruntownego audytu strony e-sklepu. Weryfikowane są zapisy w regulaminach oraz ich zgodność z ustawą konsumencką np. w zakresie zwrotu towaru, reklamacji czy terminu, w którym klient ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Dodatkowo sprawdzane jest to, czy sklep internetowy spełnia wszystkie obowiązki informacyjne np. czy na jego stronie internetowej znajdują się dane adresowe firmy, nazwa organu, który zarejestrował działalność gospodarczą. Kolejnym krokiem w procesie certyfikacji jest weryfikacji treści publikowane na stronie – eksperci oceniają, czy są one rzetelne i czy nie zawierają zapisów niezgodnych z przepisami. Następnie dokonują oni testowego zakupu, dzięki czemu możliwe jest poznanie mechanizmów działania danego sklepu oraz zweryfikowanie komunikacji pomiędzy klientem a e-sklepem.

– Nie każdy sklep internetowy przechodzi pozytywnie proces certyfikacji. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy przedsiębiorca nie chce lub nie potrafi dostosować e-sklepu do obowiązujących przepisów prawa. Nie zawsze jest to spowodowane nieuczciwością, lecz często dużą rozbieżnością pomiędzy przepisami obowiązującymi w sprzedaży tradycyjnej, względem przepisów sprzedaży on-line – tłumaczy Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.

Koszty podstawowej certyfikacji to kilkaset złotych netto na rok. W ramach usługi e-sprzedawca otrzymuje kompleksową opiekę prawną, jego sklep przechodzi audyt prawny, a pracownicy mają dostęp do materiałów szkoleniowych i szkoleń on-line. Dodatkowym komfortem dla sklepu, który posiada certyfikat jest to, że nie musi sam monitorować zmian w przepisach, ani aktualizować regulaminu sklepu, ponieważ ma to często zagwarantowane w ramach obsługi certyfikatu. 

Ceny drobiu idą w górę

Wideo

Materiał oryginalny: Co drugi internauta nie ufa e-przedsiębiorcom - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3