Co to jest OCR i jak może ułatwić pracę w Twojej firmie?

Materiał informacyjny FUSION
Udostępnij:

Skanowanie biurowych dokumentów jest dzisiaj nie tylko zapisem obrazu z papierowej formy na dysku komputera. Oprogramowanie OCR pozwala nam na rozpoznanie tekstu na dokumentach skanowanych, czyniąc z urządzania pewnego rodzaju skaner tekstu. Takowe możliwości pozwalają na pracę szerszą z plikami przetwarzanymi, ponieważ nie są one tylko obrazami dokumentów, ale także zapisami interaktywnymi swoich odpowiedników papierowych. Jak można OCR wykorzystać w naszej firmie? Powiedzmy sobie na ten temat nieco więcej.

Co to jest OCR?

Dzięki różnym programom OCR, biurowe urządzenie się staje swojego rodzaju centrum przetwarzania dokumentów. Możemy dzięki niemu teraz przeszukiwać, jak i modyfikować zeskanowane dokumenty. Na pewno to ułatwia pracę codzienną z danymi. Istnieją główne dwa sposoby, aby wdrożyć OCR w firmie. Może występować on w formie zainstalowanej aplikacji na komputerze, która odczytuje ponownie zeskanowanie wcześniej obrazy, a do tego rozpoznaje na nich tekst. Drugi sposób to wyposażenie biura w urządzenie, które posiada funkcjonalność wbudowaną OCR, wtedy tekst na skanach jest rozpoznawany za jednym razem w momencie przetwarzania papierowych dokumentów na cyfrowe.

OCR to w tłumaczeniu optyczne rozpoznawanie znaków. Jest to bardzo złożone oprogramowanie, które pozwoli na przetwarzanie symboli, które są widoczne na obrazie na tekst możliwy do zinterpretowania przez komputer. Dzięki samej funkcjonalności rozpoznawania tekstu skaner się staje nie tylko samym urządzeniem do przetwarzania obrazów, ale jest to narzędzie do przekształcenia papierowych plików na cyfrowe.

Gdzie można wykorzystać OCR?

Dane, które są przenoszone na papierowych nośnika, przechowują często istotne dla działania przedsiębiorstwa informacje. Dzięki rozpoznawaniu tekstu w bardzo łatwy sposób można przyspieszyć pracę poszczególnych działów, czy też nawet całej firmy. W jakich konkretnie miejscach OCR znajdzie swoje zastosowanie?

Na pewno sprawdza się przy automatyzacji obiegu dokumentów. Ilość codziennie przetwarzanych dokumentów nieraz przerasta możliwości jednej osoby. Co gdyby wziąć na przykład wszelkie faktury przychodzące, przepuścić je przez skaner, a towar razem z wszystkimi informacjami z faktury się znalazł bezpośrednio w systemie? To przyspieszyłoby pracę całego działu księgowego. Zamiast przenosić ręcznie informacje o kontrahentach, cenach, pozycjach zakupowych, czy też terminach płatności, może to zrobić to za nas automat. W tym celu jest potrzebny program, czy też urządzenie, które pozwala na wyodrębnienie danych z dokumentów skanowanych, a więc pośrednio OCR.

Sprawdzą się także przy archiwizacji dokumentacji. Archiwalne dokumenty wymagają nieraz odszukania, czasami nie wiemy, na którym dokumencie znajdują się poszukiwane przez nas informacje, a więc byłoby najlepiej wyszukiwać je po frazach konkretnych. Archiwa, które stworzone zostały przy pomocy dokumentów, na których tekst poddany został procesowi rozpoznawania, pozwalają na takowe wyszukiwanie, a także wiele, wiele więcej.

Gdzie OCR znajduje zastosowanie?

System do skanowania znaków OCR, wykorzystuje algorytmy złożone do analizy graficznego pliku, rozpoznaje dokument oraz obraz przekształca na tekst poprzez odczytanie ważnych danych oraz odpowiednio kwalifikuje typ do kategorii.

To sprawia, że faktura trafia w sposób automatyczny do systemu, gdzie jest weryfikowana oraz zostaje zaksięgowana. Z uwagi na zastosowanie odpowiednich narzędzi, możliwe jest rozpoznawanie optyczne tekstu w jednostronicowym dokumencie, czy też w dokumencie wielostronicowym. Dzięki klasyfikacji poprawnej dokumentom zostaje nadany obieg automatyczny. Także jest możliwa archiwizacja.

OCR swoje zastosowanie znajduje wśród pracowników biur rachunkowych oraz księgowości. Cyfryzacja firm w ostatnim czasie nabrała sporego tempa, a korzystanie z technologii OCR zdaje się być kluczowe do digitalizacji pełnej firmy. Coraz to więcej firm się decyduje na pełną zdalną pracę w rozproszonej architekturze. Możliwe to jest dzięki narzędziom technologicznym odpowiednim.

Powszechnie się stają posiadanie dostępu do pełnej bazy danych w rzeczywistym czasie, z poziomu smartfona, oraz tworzenie, przechowywanie i edytowanie dokumentów w elektronicznej formie, a także nadawanie obiegu procesom właściwym w systemie. Takowe usprawnienia już są dostępne każdej firmie, bez względu na jego wielkość oraz także profil działalności. Więcej na ten temat możemy poczytać tutaj https://www.saldeosmart.pl/.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie