Coraz więcej Polaków za zakupy płaci online

Redakcja
Za towar lub usługę kupioną online wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze, choć jej  popularność spada.
Za towar lub usługę kupioną online wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze, choć jej popularność spada. Marcin Krolak
O 4 proc. w ciągu roku zwiększył się odsetek klientów banków kupujących online - wynika z tegorocznego badania sektora bankowego zrealizowanego dla Związku Banków Polskich i KIR przez TNS Polska. Ponadto za zakupy w Internecie wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze. Systematycznie rośnie jednak odsetek klientów korzystających z systemów szybkich płatności internetowych w bankowości elektronicznej.

Z raportu „Społeczeństwo informacyjne w Polsce” opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) wynika, że w 2014 r. w ponad 10 mln polskich gospodarstw domowych (ok. 77 proc.) był komputer, a ponad 66 proc. osób w wieku 16 -74 lata korzystało regularnie z Internetu. Z kolei badanie “Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzone przez TNS Polska pokazuje, że zakupy w sieci robi co drugi z klientów banków (55 proc.). Dane te są zbieżne z najnowszym raportem Gemius, w którym 55 proc. respondentów zadeklarowało, że co najmniej raz dokonało zakupów online. Zdaniem Artura Wojtczuka, dyrektora Linii biznesowej płatności internetowe w KIR, na dalszy wzrost rynku e-commerce będzie mieć wpływ doskonalenie tzw. „user experience” i coraz liczniejsze udogodnienia wdrażane przez e-sklepy.

- Transakcje w sieci są wygodne, szybkie i coraz bardziej intuicyjne dzięki narzędziom usprawniającym proces zakupowy udostępnianym przez e-sklepy. Wdrożenie nowych przepisów o ochronie konsumentów, w tym m.in. wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru do 14 dni, spowodowało, że zakupy w sklepach internetowych stały się jeszcze bardziej komfortowe - dodaje A. Wojtczuk.

Wybierając formę płatności za zakupy w Internecie warto dobrze się zastanowić. Sposób, w jaki uregulujemy należność wobec e-sklepu ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo transakcji, ale także na termin dostarczenia zamówionego towaru oraz na przebieg ewentualnego procesu reklamacji. Okazuje się, że za towar lub usługę kupioną online wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze, choć jej popularność spada. W badaniu realizowanym przez TNS Polska ta forma płatności została wybrana przez 15 proc. ankietowanych, podczas gdy w ubiegłorocznym badaniu wskazało ją 18 proc. respondentów.

Dla ok. 11 proc. osób uczestniczących w badaniu ważne jest, aby na stronie sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast 9 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp
do różnych form płatności.

Tempo realizacji zamówienia zwykle zależy od tego, jak szybko pieniądze za zakupione towary
czy usługi trafiają do sprzedawcy. Decydując o wyborze formy płatności, tę zależność bierze pod uwagę 8 proc. badanych. Identyczny odsetek klientów banków szuka na stronie e-sklepu logotypu znanego i sprawdzonego systemu płatności. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania TNS Polska, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 4 proc. ankietowanych, wzrost jest dwukrotny.

Kościoły zdrowego ciała, siłownie obeszły przepisy

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz więcej Polaków za zakupy płaci online - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3