COVID-19 - Przedsiębiorcy inwestują w nowoczesne technologie, analitykę i IT

Materiał informacyjny dmsales.com
Pandemia koronawirusa wpłynęła przede wszystkim na zdrowie, ale pokazała również wartość IT, analityki, danych, nowoczesnych technologii i transformacji cyfrowej w różnych branżach. Ponieważ wirus ponownie zaczyna rozprzestrzeniać się na całym świecie, firmy muszą szukać nowych sposobów i inwestować w platformy cyfrowe, aby złagodzić wpływ COVID-19, wyprzedzić konkurencję i przetrwać kryzys.

Pandemia jako siła napędowa inwestycji w technologie

W dobie kryzysu związanego z koronawirusem infrastruktura cyfrowa odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu przedsiębiorstwa. Mimo że przedsiębiorcy na całym świecie zamrozili wiele planów i wydatków próbując poradzić sobie z negatywnym wpływem, jaki wybuch epidemii miał na ich działalność i dochody, są świadomi, że należy inwestować w IT. Według ankiety przeprowadzanej przez Econsultancy and Marketing Week, która badała wpływ pandemii na branżę marketingową, jedna piąta dużych przedsiębiorstw zainwestowała lub zwiększyła wydatki na nowoczesne rozwiązania i transformację cyfrową.

Podobnie badanie przeprowadzone przez szwedzką firmę informatyczną IFS (ang. Industrial and Financial Systems) wykazały że zakłócenia makroekonomiczne wywołane przez COVID-19 nie spowodowały spadku wydatków na transformację cyfrową, a 52% firm twierdzi, że nawet je zwiększy.

Dane ankietowe wskazują również, że w tych dynamicznych czasach plany zwiększenia wydatków na nowoczesne technologie są ściśle powiązane z obawami przedsiębiorców o warunki gospodarcze, które mogą zakłócić funkcjonowanie ich biznesu. Badanie wykazało, że osoby zaniepokojone były o 20% bardziej skłonne do ponoszenia zwiększonych wydatków na innowacje.

Przedsiębiorcy inwestują również w dane i analitykę, aby uzyskać szczegółowe dane na temat potencjalnych klientów ich potrzeb i zachowań.

Miliony ludzi na całym świecie korzystają z rozwiązań cyfrowych w pracy, dokonując zakupów czy spędzając wolny czas, dlatego obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby firmy inwestowały w innowacyjne rozwiązania. Co ciekawe wiele organizacji informuję, że wprowadza innowację, ale także, że planuje nadal z nich korzystać nawet po ustąpieniu epidemii.

Potrzeba matką innowacji

Przeniesienie uwagi na wspieranie produktów i usług cyfrowych jest bardzo korzystne dla tych organizacji, które już wcześniej korzystały z tych rozwiązań lub są w stanie zaspokoić popyt za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Jednak dla wielu decydentów jest obszarem pełnym wyzwań. Duża część organizacji musiała wprowadzić innowacje w swojej ofercie, częściowo lub całkowicie zmienić strategię i zaadaptować się do nowych warunków.

Obserwujemy jednak, że wiele firm mądrze wykorzystuje globalny kryzys, dzięki nastawieniu na inwestycje w nowoczesne technologie, analitykę, IT i transformację cyfrową prawdopodobnie odniosą większe sukcesy również po ustaniu pandemii.

Kryzys COVID-19 zapewnia nowe spojrzenie na świat, w którym dane i cyfryzacja stały się centralnym elementem każdej interakcji. Świat, w którym kanały cyfrowe stają się podstawowym (a w niektórych przypadkach jedynym) kanałem zaangażowania klientów, a zautomatyzowane procesy głównym motorem efektywnej pracy i zbierania informacji o Klientach. Sposób, w jaki firmy uczą się i dostosowują do dzisiejszego kryzysu, głęboko wpłynie na ich przyszłość w zmienionym świecie.

Nic innego jak przemyślane i zdecydowane podejście do nowoczesnych technologii nie pomoże firmom prosperować teraz i w przyszłości.

Wzrost sprzedaży online

Pandemia, spowodowało że wielu przedsiębiorców zaczęło szukać szansy na sprzedaż online, co wiązało się z przeniesienie biznesu do sieci. Jak wynika z danych zgromadzonych na platformie Shoper.pl liczba osób, które zdecydowały się na założenie e-commerce w pierwszym kwartale 2020 roku, wzrosła o prawie połowę w porównaniu do tego okresu w 2019 roku. Wzrost ten nastąpił pomimo konieczności poniesienia dużych nakładów inwestycyjnych i skupieniu firm na cięciu kosztów. W wielu branżach zanotowano również dynamiczny wzrost liczby zamówień, w tym w branżach kiedyś zarezerwowanych dla zakupów stacjonarnych.

Firmy przenoszą się do sieci? Jak zdobyć klientów?

Przeniesienie biznesu do sieci nie gwarantuje sukcesu, w szczególności, gdy liczba e-commerce rośnie. Dlatego, aby pozyskać Klientów, przedsiębiorcy inwestują także w analitykę i dane.

Odpowiedzią na potrzeby współczesnych biznesów jest nowoczesny system do pozyskiwania klientów DMSales, który za pomocą wielu różnych algorytmów i funkcjonalności wspiera działy sprzedaży i marketingu w analizie zachowań Klientów, pozyskiwaniu leadów dla firm z różnych branż oraz realizacji kampanii marketingowych. Działanie platformy opiera się o data driven marketing, czyli marketing bazujący na zbieraniu i integracji danych o klientach z różnych źródeł oraz zaawansowanej analityce tych danych. Uzyskane dane o kliencie (imię, nazwisko, e-mail, wiek, płeć, telefon i wiele innych), a także dane behawioralne (na temat zachowań i zainteresowań) pozwalają na kierowanie kampanii e-mail i sms do Klientów, którzy mogą być realnie zainteresowani Twoją ofertą. Końcem lipca firma DBMS Sp. z o.o. zakończyła realizację projektu budowy inteligentnego systemu do budowy relacji z klientami DMSales finansowanego w ramach Programu Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020. Niebawem dla Klientów DBMS Sp. z o.o zostaną udostępnione nowe funkcjonalności opracowane w ramach projektu, które umożliwiają firmom jeszcze łatwiejsze pozyskiwanie nowych Klientów, a także analizę konkurencji oraz ocenę wiarygodności kontrahentów.

"Realizujemy projekt w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, 2014-2020 działanie Projekty B+R przedsiębiorstw Projekt pn. POIR.01.01.01-0135/19-00 dotyczący badań przemysłowych i prac rozwojowych realizowanych przez DBMS. Naszym celem jest dostarczenie inteligentnego i zintegrowanego narzędzia pozwalającego pozyskać klientów. Nie potrzeba dodatkowych wtyczek, programów do komunikacji, zewnętrznego oprogramowania do prowadzenia kampanii, analityki i monitorowania kontrahentów. Platforma DMSales zapewnia to jako jedną całość. Praktycznie do minimum ograniczyliśmy wprowadzanie danych przez użytkownika, gdyż szanujemy czas handlowców, marketerów i new business developerów, których uwaga w czasie pandemii musi być skupiona na kliencie. Stworzyliśmy wiele algorytmów, narzędzi i wtyczek, które będą automatyzować i usprawniać pracę działów marketingu i sprzedaży." - Tomasz Dziobiak, CEO DBMS - dmsales.com

Do nowych funkcji platformy DMSales zaliczamy m.in.

  • Lead Score - algorytm określający zaangażowanie klienta w daną kreację marketingową. Uzyskane dane pozwolą Ci dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych daną ofertą lub usługą.
  • Refer Score - to narzędzie, które po wpisaniu przez użytkownika NIP-u danej firmy generuje raport zawierający dane na temat wiarygodności przedsiębiorstwa, opinii, dojrzałości organizacyjnej, zaawansowania technologicznego oraz moralności płatniczej.
  • Wtyczka do Linkedina - umożliwiająca zbieranie i pobieranie danych z profilu użytkownika na Linkedin i integrację tych danych z platformą DMSales, co umożliwia kierowanie kampanii, do osób, które wykonały określoną akcję na portalu Linkedin.
  • TechScope API - wtyczka umożliwiają sprawdzenie jakie technologie i narzędzia analityczne wykorzystywane są na stronie www kontrahenta bądź konkurencji.

W ostatnim czasie ponownie dobiegają nas informacje o wzroście zachorowań w wielu krajach, w tym w Polsce. Wdrożenia zaawansowanych rozwiązań bazujących na analizie danych może być ważnym elementem do przetrwania w tych trudnych czasach. Jeszcze przed pandemią COVID-19 większość firm była świadoma jak ważna jest inwestycja w nowoczesne technologie, teraz stało się to koniecznością.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3