Darmowe narzędzie do analizowania ruchu i optymalizacji strony internetowej, część II (Wideo)

Grzegorz Zajączkowski
Opis narzędzia do optymalizacji stron internetowych.
Opis narzędzia do optymalizacji stron internetowych. Grzegorz Zajączkowski
Zapraszam do drugiej cześć materiału o narzędziu HotJar.

Daje on szeroki wachlarz możliwości analizy optymalizacji strony internetowej.

Każdy z nas chciałby zobaczyć jak poruszają się internauci po naszej stronie takie funkcje HotJar omówiłem w pierwszej części materiału, którą znajdziesz tutaj.

W tym materiale omówię kolejne funkcjonalności, które pozwolą usprawnić nasz biznes w internecie:

1. Formularze

Gdy na naszej stronie mamy podane zaimplementowane różne formularze np. formularz zakupowy, formularz rejestracji lub formularz news lettera, możemy dzięki monitoringowi tej funkcji sprawdzić, które z elementów formularza są najtrudniejsze, lub sprawiają największy kłopot w wypełnieniu dla internauty.

Dlaczego to takie ważne?

Skoro już inwestujemy pieniądze i przynosimy ruch na stronę w określonym celu warto „dopiąć ostatni guzik” i mieć pewność że nie oczekujemy zbyt wiele lub zbyt kłopotliwych informacji od internautów, które ich mentalnie blokują.

Czy wiesz, że internauci nie lubią podawać nazwiska w formularzach ? zatem jak chcesz zwiększyć liczbę zapisów na newsletter zostaw tylko wymagane pole z imieniem.

Analiza formularzy

 

2. Polls & surveys, badania i ankiety

Chciałbyś zdobyć opinie o stronie, produkcje, usłudze lub zrobić szersze badanie opinii, możesz skorzystać z gotowych rozwiązań.

 Ankiety i badania

Jeżeli interesują Cię krótkie zapytania w formacie ankiet, głównie z pytaniami zamkniętymi skorzystaj z opcji Pulls (ankiet).

Gdy chcesz, zrobić ankietę i bardziej uszczegółowić pytania wybierz opcję Surveys a tam będziesz mógł rozwinąć skrzydła.

To co jest fajne to możliwość umieszczania ankiety czy badań w dowolnych momentach na stronie, tzn:

- od razu po wejściu na stronę,

- po przeglądnięciu np. 30 % długości strony,

- po spędzeniu np. 4 sekund na danej stronie lub artykule.

- tuż przed wyjściem ze strony.

badania i ankiety hotjar

 

3. Recruiters?

Chciałbyś zrekrutować swoją ekipę badawczą, masz tutaj bardzo fajną opcję która pozwoli Ci na zarządzanie nimi i delegowanie różnych zadań.

Innymi słowy HotJar daje ci mini CRM do zarządzania grupą internautów, która np. zgodziła się na testy twoich aplikacji internetowych lub produktów.

 

Rekruterzy

 

Jeżeli chcesz zainstalować takie narzędzie na swej stronie to bardzo proste wystarczy skorzystać z darmowej wersji próbnej, która daje naprawdę dużo możliwości, zarejestrowac się możesz pod tym linkiem.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Darmowe narzędzie do analizowania ruchu i optymalizacji strony internetowej, część II (Wideo) - Gazeta Pomorska

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu