Ekspansja w branży budowlanej. Dlaczego to dobry czas na sprzedaż materiałów budowlanych online?

Materiał informacyjny merXu
Sprzedaż onlinew sektorze B2B jeszcze nigdy nie rozwijała się tak szybko. Więksi dostawcy w branży budowlanej stawiają co prawda swoje sklepy internetowe, ale obecna sytuacja - zarówno związana z pandemią, jak też ze zwiększeniem zapotrzebowania na materiały budowlne – zmusza ich do szukania nowych kanałów sprzedaży, a mniejsze firmy do przeniesienia swojej działalności do sieci. Ile można zyskać, przenosząc sprzedaż artykułów BHP i materiałów budowlanych do online’u?

Z raportu „Sektor budownictwa w obliczu COVID-19” opracowanego przez Polski Związek Pracodawców Budownictwa wynika, że polska branża budowlana wykazują relatywnie dużą odporność na utrudnienia w funkcjonowaniu gospodarki wywołane pandemią. Wszystkie największe firmy budowlane kontynuują swoją działalność z zachowaniem zaostrzonego reżimu sanitarnego i o 5–20% niższą wydajnością w porównaniu do sytuacji sprzed pandemii.

Co ważne, na niewielki spadek wydajności wpłynęły nie tylko problemy kadrowe spowodowane odpływem pracowników z Ukrainy i Białorusi i wydłużające się procedury urzędowe, ale także umiarkowane kłopoty z dostawami materiałów budowlanych.

Branża budowlana się rozwija, ale przechodzimy do online’u – tego już nie cofniemy

W odpowiedzi na aktualną sytuację epidemiologiczną i ograniczoną dostępność towarów wielu Polaków przeniosło zakupy do sieci. Jak wskazują dane Adyen, globalnej platformy finansowej, to właśnie Polska osiągnęła największy ze wszystkich krajów Europy odsetek konsumentów (39 proc.), którzy zwiększyli swoją aktywność zakupową w sieci w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Zdaniem ekspertów takie nawyki zostaną z nami na dłużej. Efekt? Nie tylko w życiu prywatnym, ale też zawodowym coraz więcej osób w poszukiwaniu m.in. materiałów budowlanych będzie zaglądać do sieci.

Oszczędność czasu i kosztów w branży budowlanej

Jedną z najważniejszych zalet kupowania w internecie, istotną zwłaszcza dziś, jest zminimalizowanie ryzyka zarażenia COVID-19, a co za tym idzie — ochrona zdrowia swojego i swoich bliskich. Dzięki platformom internetowym możliwe jest prowadzenie sprzedaży zdalnej, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z klientami. To też duże ułatwienie, a często w ogóle stworzenie możliwości pracy zdalnej osobom, które zajmują się w firmach zaopatrzeniem i zakupami. Kolejne, nie mniej ważne, to oszczędność czasu i kosztów. Kupując online, Twoi klienci ominą korki, wyeliminują konieczność przeciskania się między sklepowymi półkami i stania w długich kolejkach. Wszystkie potrzebne produkty zamówią wygodnie i szybko, siedząc przed ekranem swojego komputera. Dużym walorem zakupówonline są także atrakcyjne ceny i duża dostępność produktów „od ręki”.

Klienci działający w branży budowlanej muszą mieć możliwość zamówień tu i teraz

Biorąc pod uwagę aktualną sytuację epidemiologiczną, duże znaczenie dla kupujących ma także możliwość jak najszybszej realizacji zamówień. Dotyczy to zwłaszcza artykułów BHP – środków ochrony ciała i towarów pomagających w utrzymaniu czystości – dozowników do dezynfekcji czy bramek dezynfekujących mgłą.

Nowe narzędzia, które ułatwiają sprzedaż zdalną i nie wymagają dużych inwestycji

Jeśli chcesz sprzedawać szybko i wygodnie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych kupujących, skorzystaj z nowoczesnych narzędzi, które pomogą Ci zrealizować taki cel. Jednym z nich jest merXu.com.

To międzynarodowa platforma, wspierająca handel w internecie, skierowana do przedsiębiorstw sprzedających i kupujących artykuły przemysłowe i budowlane, a także BHP. Korzystanie z platformy jest obecnie bezpłatne. Jako sprzedawca możesz więc korzystać ze wszystkich funkcjonalności merXu bez ograniczeń.

Aby zacząć sprzedawać na merXu, zarejestruj swoją firmę (cały proces nie potrwa dłużej niż kilka minut) i przygotuj ofertę. Zadbaj o to, aby uwzględniała opis i wszystkie niezbędne parametry.

Nie zapomnij o cenniku (na merXu możesz wystawić ofertę aż z pięcioma przedziałami cen!). Jeśli jesteś otwarty na negocjacje cenowe i niestandardowe oferty, zaznacz opcję „Zapytania ofertowe”. W ten sposób zachęcisz kupujących i zaprosisz ich do negocjowania warunków.

Sprzedaż materiałów budowlanych za granicę nigdy nie była tak prosta

Twoimi klientami nie są firmy, lecz pracujący w nich ludzie, którzy na co dzień funkcjonują (także) w świecie online. Skoro zamawiają odzież, kosmetyki i inne produkty codziennego użytku w zagranicznych sklepach internetowych, dlaczego mają kupować materiały budowlane tylko pod domem?

Platforma merXu da Ci możliwość niemal nieograniczonego dostępu do potencjalnych klientów nie tylko z Polski, ale także z innych krajów — bez konieczności otwierania oddziału firmy za granicą czy zatrudniania osób do obsługi innych rynków.

Platforma funkcjonuje z sukcesem także w Czechach, Estonii, na Litwie i Słowacji. Nie porozumiewasz się w obcych językach? Nic nie szkodzi! Platforma merXu zapewnia nie tylko możliwość dostosowania wersji językowej platformy do własnych potrzeb, ale także automatyczne tłumaczenie wiadomości. Sprzedając z merXu, rozwiniesz firmę i wypłyniesz na szerokie wody — wygodnie i szybko, bez konieczności inwestowania pokaźnego kapitału.

Dodaj ogłoszenie