Tyle czasu marnujemy w godzinach pracy! Prawie połowa Polaków wchodzi na Facebooka i Messengera. Najwięcej czasu zabiera TikTok

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
unsplash
Aż 58% Polaków przyznaje, że w godzinach pracy zajmują się swoimi prywatnymi sprawami w Internecie. Odpisują na prywatne maile (41%), robią zakupy (32%), zapoznają się z ofertami pracy (30%), a także używają z mediów społecznościowych. Jak jeszcze marnujemy czas w godzinach pracy? LiveCareer Polska opublikowała wyniki badań, na jakie czynności pracownicy marnują najwięcej czasu i jak się to przekłada na wydajność i skuteczność pracownika.

W pracy najbardziej przeszkadza Internet

Najważniejszą przeszkodą, która odciąga od pracy, jest Internet. Jak wynika z badania w czasie pracy najbardziej ochoczo używamy:

  • Messengera (48%),
  • Facebooka (43%),
  • YouTuba (31%),
  • WhatsAppa (27%)
  • Instagrama (20%).

Najwięcej czasu zabiera jednak TikTok - pośród 14% użytkowników, którzy używają go w godzinach pracy, jeden na pięciu pracowników przebywa na nim od 1 do 2 godzin, natomiast co siedemnasty - ponad 4 godziny, czyli połowę z 8-godzinnego dnia pracy.

Prawie 44% badanych potwierdza, że w miejscu pracy zdarza im się pracować nieefektywnie. Przykładami może być choćby odwlekanie pracy na później, nie zakończenie zadań na czas lub zajmowanie się nie potrzebnymi rzeczami. Jednak jedynie 45% z nich ma wyrzuty sumienia z tego powodu.

Średnio 1 godzinę i 18 minut w pracy traci przeciętny Polak na jedzenie posiłków, korzystanie z toalety, palenie papierosów i rozmowy ze współpracownikami

Skróćmy czas pracy. Problemy same znikną

- Skoro i tak nie pracujemy non stop, rozwiązaniem problemu może być skrócenie czasu pracy do 6 godzin dziennie albo 4 dni w tygodniu - przynajmniej w niektórych branżach. Doświadczenia takich firm jak Microsoft, Toyota czy Perpetual Guardian pokazały, że taki system zwiększa produktywność i poczucie zadowolenia z pracy, co może prowadzić do wzrostu zysków - mówi Żaneta Spadło, ekspertka kariery serwisu LiveCareer Polska i autorka badania.

Tymczasem pracownicy za słabą wydajność obwiniają głównie problemy techniczne, brak ciszy, hałas i cudze rozmowy, którym muszą się przysłuchiwać w miejscu pracy. Są to jednak rzeczy, na które nie ma wpływu pracownik, zaś w leżą w gestii pracodawcy.

- Z naszego badania wynika, że najmniej efektywne są te osoby, które pracują stacjonarnie, a najbardziej te, które część swojej pracy mogą wykonać z domu - mówi Żaneta Spadło podkreślając, że część problemów może rozwiązać praca zdalna.

Badanie o marnowaniu czasu ujawniło także, że:

  • 70% najmłodszych pracowników (18-25 lat) w czasie pracy korzysta z Internetu w celach niezwiązanych ze wykonywanymi obowiązkami,
  • ponad 65% osób używających z Internetu w godzinach pracy, używa w tym celu prywatnego telefonu,
  • około 48% palących pracowników wychodzi na przerwę na papierosa 3 - 5 razy dziennie, zaś blisko 9% - powyżej 10 razy na dzień.

W badaniu wzięło udział zapytano 653 respondentów. Ankietowani odpowiadali na pytania o swoją wydajność w miejscu pracy. Wyniki badania przeprowadzonego przez serwis kariery LiveCareer Polska przedstawiają 8-godzinny dzień pracy jako iluzję. Większość pracowników zdecydowanie mniej czasu spędza na zajęciach związanych z pracą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu