InPost ponownie podnosi ceny. To już drugi raz w tym miesiącu. Ile zapłacimy za nadanie standardowej przesyłki?

OPRAC.:
Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
InPost podnosi ceny. Wiemy, ile zapłacisz za usługi kurierskie od maja.
InPost podnosi ceny. Wiemy, ile zapłacisz za usługi kurierskie od maja. Andrzej Banas/Polska Press
Ceny usług InPost pójdą ponownie w górę. O wprowadzeniu nowych cenników firma poinformowała w aktualnościach na swojej stronie internetowej już 13 kwietnia. To już druga taka wiadomość w ciągu miesiąca. Czego dotyczą podwyżki i jak bardzo zmienią się ceny usług? Sprawdziliśmy!

Ceny InPostu pójdą w górę. Po raz drugi w ciągu miesiąca?

Mimo nadziei Rafała Brzoski, prezesa firmy, wyrażanych przy poprzedniej, kwietniowej podwyżce cen, że ta będzie ostatnią w 2022 roku, zostały podjęte inne decyzje. Zmiany w cennikach dotyczą:

  • usług InPost Paczkomaty 24/7,
  • usług InPost Kurier.

Nowe cenniki będą obowiązywały od 1 maja 2022 roku. Do tego momentu można jeszcze nadawać paczki w obowiązujących cenach z kwietnia. Można je sprawdzić tutaj

Jak można się domyśleć, powodem wzrostu cen są m.in. wysokie koszty paliwa.

Ile zapłacimy za paczkę z InPostu? Kto najbardziej odczuje podwyżki?

Według analizy portalu Cashless.pl, zarówno klienci detaliczni, jak i biznesowi grupą, której dotyczą nowe ceny. Co się zmieni?

  1. Osoby indywidualne korzystające z usług Paczkomatów tj. Managera Paczek, Szybkich nadań i aplikacji InPost Mobile, zapłacą więcej o 70 - 90 groszy na przesyłce.
  2. Usługi nadawania paczek wyniosą dla gabarytu A 14,69 zł, dla gabarytu B – 15,69 zł, a dla C – 17,39 zł. A w przypadku usług kurierskich za gabaryt A klienci indywidualni zapłacą 70 gr więcej niż dotychczas. Dla gabarytu B ta podwyżka wynosi 80 gr, C – aż złotówkę, a D - 1,50 zł.
  3. Klienci biznesowi, korzystający z kuriera od InPostu lub paczkomatów będą mieli do każdej paczki doliczoną opłatę paliwową w wysokości 13 proc.

Nie zawsze zapłacisz więcej za przesyłkę

Podwyżki w tym momencie dotyczą osób, które indywidualnie nadają lub zamawiają przesyłki u drobnych sprzedawców, korzystając z usług InPost. Duże portale e-commerce, jak np. Allegro, dzięki zawartym z firmami kurierskimi umowom, zapewniają stałe stawki usług.

– Dzięki długoterminowym umowom zawartym z największymi przewoźnikami w najbliższym czasie nie planujemy podwyższać cen usług dostawy – zapewnia Łukasza Szczepański, Dyrektor Delivery Experience w Allegro

Chociaż Paczkomaty spotykamy niemal na każdym rogu ulicy, a ich popularność wzrosła w pandemii, swoje urządzenia do nadawania i odbierania paczek mają m.in.: Allegro, AlliExpress czy Orlen Paczka.

Decydując się na nadanie przesyłki możemy wybierać z długiej listy dostawców w Polsce. Najbardziej popularni są:

  • DHL,
  • DPD,
  • FedEx,
  • GLS,
  • Paczka w Ruchu,
  • UPS.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu