InPost ponownie podnosi ceny. To już drugi raz w tym miesiącu. Ile zapłacimy za nadanie standardowej przesyłki?

OPRAC.:
Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
InPost podnosi ceny. Wiemy, ile zapłacisz za usługi kurierskie od maja.
InPost podnosi ceny. Wiemy, ile zapłacisz za usługi kurierskie od maja. Andrzej Banas/Polska Press
Ceny usług InPost pójdą ponownie w górę. O wprowadzeniu nowych cenników firma poinformowała w aktualnościach na swojej stronie internetowej już 13 kwietnia. To już druga taka wiadomość w ciągu miesiąca. Czego dotyczą podwyżki i jak bardzo zmienią się ceny usług? Sprawdziliśmy!

Ceny InPostu pójdą w górę. Po raz drugi w ciągu miesiąca?

Mimo nadziei Rafała Brzoski, prezesa firmy, wyrażanych przy poprzedniej, kwietniowej podwyżce cen, że ta będzie ostatnią w 2022 roku, zostały podjęte inne decyzje. Zmiany w cennikach dotyczą:

  • usług InPost Paczkomaty 24/7,
  • usług InPost Kurier.

Nowe cenniki będą obowiązywały od 1 maja 2022 roku. Do tego momentu można jeszcze nadawać paczki w obowiązujących cenach z kwietnia. Można je sprawdzić tutaj

Jak można się domyśleć, powodem wzrostu cen są m.in. wysokie koszty paliwa.

Ile zapłacimy za paczkę z InPostu? Kto najbardziej odczuje podwyżki?

Według analizy portalu Cashless.pl, zarówno klienci detaliczni, jak i biznesowi grupą, której dotyczą nowe ceny. Co się zmieni?

  1. Osoby indywidualne korzystające z usług Paczkomatów tj. Managera Paczek, Szybkich nadań i aplikacji InPost Mobile, zapłacą więcej o 70 - 90 groszy na przesyłce.
  2. Usługi nadawania paczek wyniosą dla gabarytu A 14,69 zł, dla gabarytu B – 15,69 zł, a dla C – 17,39 zł. A w przypadku usług kurierskich za gabaryt A klienci indywidualni zapłacą 70 gr więcej niż dotychczas. Dla gabarytu B ta podwyżka wynosi 80 gr, C – aż złotówkę, a D - 1,50 zł.
  3. Klienci biznesowi, korzystający z kuriera od InPostu lub paczkomatów będą mieli do każdej paczki doliczoną opłatę paliwową w wysokości 13 proc.

Nie zawsze zapłacisz więcej za przesyłkę

Podwyżki w tym momencie dotyczą osób, które indywidualnie nadają lub zamawiają przesyłki u drobnych sprzedawców, korzystając z usług InPost. Duże portale e-commerce, jak np. Allegro, dzięki zawartym z firmami kurierskimi umowom, zapewniają stałe stawki usług.

– Dzięki długoterminowym umowom zawartym z największymi przewoźnikami w najbliższym czasie nie planujemy podwyższać cen usług dostawy – zapewnia Łukasza Szczepański, Dyrektor Delivery Experience w Allegro

Chociaż Paczkomaty spotykamy niemal na każdym rogu ulicy, a ich popularność wzrosła w pandemii, swoje urządzenia do nadawania i odbierania paczek mają m.in.: Allegro, AlliExpress czy Orlen Paczka.

Decydując się na nadanie przesyłki możemy wybierać z długiej listy dostawców w Polsce. Najbardziej popularni są:

  • DHL,
  • DPD,
  • FedEx,
  • GLS,
  • Paczka w Ruchu,
  • UPS.
od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu