Jak rozwijać firmę online? Wystartował nowy cykl podcastów

Materiał informacyjny Home.pl
Rowerowa agroturystyka, sklep z rękodziełem i filharmonia. Co łączy te z pozoru odległe przedsięwzięcia? Okazuje się, że do ich rozwoju niezbędny stał się Internet. W nowym cyklu „home of business” firmy i organizacje opowiadają o tym, jak prowadzić efektywne działania w sieci i zdobywać w niej klientów.

Cykl home of business powstał z inicjatywy home.pl. Firma, która od ponad 23 lat dostarcza usługi internetowe, postanowiła zapytać o doświadczenia biznesowe swoich własnych klientów.

Z ich historii dowiemy się m.in. o tym, co wiąże się ze startem własnej działalności, jak przejść z offline’u do online’u oraz jak Internet pomaga działać przedsiębiorcom i instytucjom w czasie pandemii.

3 historie na początek

Na inaugurację projektu home of business możemy zapoznać się z trzema różnymi historiami.

W pierwszej z nich poznamy Maję Moroz, która wraz z rodziną założyła agroturystykę Rowerowa Przystań. Sercem tego wyjątkowego biznesu jest stuletni dom, który przez wiele lat był zapomniany i pozbawiony gospodarzy. Nowi właściciele wyremontowali go i sprawili, że teraz jest to prężnie działająca agroturystyka, której wyjątkowym atutem stało się położenie w pobliżu atrakcyjnych szlaków rowerowych.

Dom, w którym mieści się Rowerowa przystań, w chwili kupna nie miał drzwi ani okien. Rozpoczął się wielki remont, a efekt przerósł oczekiwania samych właścicieli

Niedługo po otwarciu właściciele Rowerowej Przystani podjęli decyzję o założeniu własnej witryny WWW.

Dobra strona internetowa, na której jest zamieszczony cennik i znajdują się wszystkie podstawowe dane, to dzisiaj must have. Turyści szukają informacji w sieci. Tak było szczególnie podczas pandemii – podkreśla Maja Moroz z Rowerowej Przystani.

Druga z historii dotyczy Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Jej dyrektor, Dorota Serwa, opowiada o działalności online w czasie pandemii. Muzycy grali wprawdzie do pustej sali, ale ich występy były streamowane online.

Pandemia pokazała nam, że mimo iż nie możemy się swobodnie przemieszczać, to tak naprawdę nie mamy dzięki Internetowi żadnych granic – zauważyła Serwa.

Muzycy grali wprawdzie do pustej sali, ale ich występy były streamowane online. Melomanów zastąpiły kamery, które przekazywały dźwięk i obraz bezpośrednio do domów słuchaczy.

Technologia i zamknięte drzwi instytucji przyniosły coś jeszcze. Kasjerzy, którzy podczas pandemii byli pozbawieni pracy, zaczęli kontaktować się ze stałymi gośćmi filharmonii. Pytali o ich samopoczucie, informowali o działaniach online, prosili o sugestie. Instytucja podczas rozwoju technologicznego nie zapomniała o ludzkim i psychologicznym aspekcie swojego funkcjonowania.

W trzecim podcaście usłyszymy o Magdzie i Waldku – rękodzielnikach, którzy od lat oferują swoje produkty gościom jarmarków, kiermaszy i imprez plenerowych. W trakcie pandemii zdecydowali się otworzyć własny sklep internetowy.

Na początku epidemii stwierdziłam, że może to jest właśnie ten czas. Czas, by zrealizować swoje pragnienie posiadania własnego sklepu internetowego – mówi Magda Kolor, twórczyni sklepu z rękodziełem.

Wiemy, że nasze prace nie są produktami pierwszej potrzeby, ale musimy trzymać się tego, że trudny czas przeminie (…). Warto spróbować pokazać ludziom, że optymizm pomaga przetrwać – mówi Magda Kolor

Dzisiaj sklep magda-kolor.pl ma za sobą pierwsze transakcje online, a cała rodzina pracuje nad udoskonalaniem rękodzielniczego e-biznesu – uruchamianiem nowych integracji oraz wprowadzaniem opisów i zdjęć kolejnych produktów.

Gdzie posłuchać podcastów home of business?

Wiedza, którą dzielą się klienci home.pl może się okazać przydatna podczas planowania własnych działań w sieci. W opisanych rozmowach czuć powiew optymizmu, który jest niezbędny każdemu przedsiębiorcy – niezależnie od tego, czy jest doświadczony, czy dopiero rozpoczyna przygodę z własną firmą.

Aby posłuchać inspirujących historii bohaterów cyklu home of business w całości, wystarczy przejść do strony klienci.home.pl. Podcast jest już także dostępny na platformach:

.

Wkrótce będzie go można posłuchać także w usłudze Apple Podcasts.

Dodaj ogłoszenie