Jak wypromować lokalny biznes używając Pokemon GO? [poradnik]

oprac. (d-ka)
Katarzyna Dworska
Pokemon GO może mieć zastosowanie w marketingu miejsc i promowaniu lokalnego biznesu.

Jak wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

Pokemon GO to gra od Niantic Project, która powstała na bazie projektu Ingress. Gra, jak wszystko co bazuje na wspomnieniach i sentymentach, okazała się wielkim sukcesem - ludzie spędzają średnio 43 minuty dziennie w aplikacji - czyli więcej niż na Whatsappie i Instagramie. Główną grupą docelową apki miała być Generacja Y, zwana tez Millenialsami, czyli te osoby, które na Pokemonach się "wychowały".

Jest praca dla trenerów pokemonów. Płacą 10 zł za godzinę. Jakie wymagania?

Okazuje się, że Pokemon GO może mieć rewelacyjne zastosowanie w marketingu miejsc i promowaniu lokalnego biznesu. Jak wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

1. 30% zniżki dla niebieskich!

W grze Pokemon GO użytkownicy wybierają jedną z trzech drużyn: Mystic (niebiescy), Valor (czerwoni) lub Instinct (żółci). Jak wykorzystać to marketingowo? Można na przykład zaproponować zniżkę dla jednej z drużyn - zwłaszcza, jeżeli charakter naszej marki kojarzy się z którymś z kolorów lub nazwą. Przykładowo, restauracja z niebieskim szyldem może zaproponować zniżkę dla teamu Mystic, a sklep spożywczy może zrobić zniżkę na banany dla drużyny żółtych.

Pokemon Go Android APK. Jak grać?

2. Pokestopy i Gymy

Pokestopy to miejsca, w których można zdobywać cenne itemy - są nimi zazwyczaj znane budynki, większe skrzyżowania, pomniki i popularne miejsca spotkań. Jak wykorzystać Pokestopa do zwiększania footfallu w swoim sklepie czy centrum handlowym albo w celu przyciągnięcia klientów do restauracji? Większość Pokestopów pojawiła się w miejscach, gdzie wcześniej istniały portale z gry Ingress. Obecnie nie ma możliwości zgłoszenia nowego Pokestopa, jednak producent gry planuje uruchomienie programu partnerskiego, który prawdopodobnie umożliwi uruchomienie PokeStopa w miejscu waszego biznesu. Można za to skorzystać z PokeStopa znajdującego się w pobliżu waszego obiektu - jeżeli pół kilometra od sklepu znajduje się PokeStop, może to być miejsce do pozostawienia materiałów reklamowych - ulotek czy kuponów zniżkowych zachęcających do przyjścia do sklepu. Jeżeli na przykład PokeStop znajduje się w parku lub na dużej otwartej przestrzeni, można zastanowić się nad uruchomieniem w tym miejscu foodtrucka albo - jeżeli mamy np. sklep odzieżowy - zorganizowaniu wyprzedaży w plenerze.

3. Lure Module

Aplikacja Pokemon GO posiada opcję, tzw. Lure Module, który po uruchomieniu przez pół godziny przyciąga w konkretne miejsce nowe Pokemony. Można go uruchomić w niedalekiej odległości od PokeStopa i jest widoczny dla wszystkich użytkowników w okolicy jako różowy pyłek na mapie. Takie działanie może przyciągnąć w konkretne miejsce nawet setki osób w nieustannej pogoni za Pokemonami. Lure kosztuje 100 Pokecoins, czyli tylko 0,99 EUR, a zwrot z takiej inwestycji może być bardzo wysoki.

Źródło: (pr), dlahandlu.pl

Skąd wzięła się obsesja na punkcie gry Pokemon GO? (x-news/TVN):

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Jak wypromować lokalny biznes używając Pokemon GO? [poradnik] - Gazeta Pomorska

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu