Komunikacja SMS w biznesie. Prowadzisz firmę? 5 powodów, dla których warto wysyłać SMS do klientów

Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
Komunikacja SMS. Jak można ją wykorzystać w firmie?
Komunikacja SMS. Jak można ją wykorzystać w firmie? 123rf.com
Udostępnij:
Komunikacja SMS to skuteczna, a zarazem wymagająca forma kontaktu z klientem. Dlaczego? Skuteczna, ponieważ to najszybszy sposób komunikacji, a wiadomości wysłane w formie SMS są najczęściej otwierane przez klientów w przeciwieństwie do wiadomości e-mail. Natomiast wymagająca, ze względu na ograniczoną ilość znaków i konieczność kreatywnego podejścia do tworzenia treści.

Komunikacja SMS w biznesie – dlaczego warto używać SMS w kontaktach z klientami?

Najwięcej firm używa SMS po to, by pozostać w kontakcie z klientami – wyjaśnia Maja Wiśniewska, Marketing Manager z SMSAPI – To zapewne efekt uruchamiania przez nie rozmaitych kanałów zdalnej obsługi w ciągu ostatniej dekady. Coraz więcej spraw możemy załatwić online - sprawdzić, czy paczka jest w drodze czy rezerwacja wizyty potwierdzona. SMS daje biznesowi szybki i skuteczny sposób, by zapewnić klientów, że wszystko jest w należytym porządku.

5 powodów, dla których warto używać SMS w komunikacji z klientami

Ta prosta forma komunikacji, chociaż wymaga strategii i wdrożenia automatyzacji, może zrewolucjonizować dotychczasowy sposób komunikacji i marketingu w firmie. Oto 5 powodów, dla których warto z niej korzystać:

  1. Wiadomości SMS są najczęściej odczytywaną przez klientów formą informacji biznesowych – wysoka otwieralność wiadomości wynika z wygody. Telefon zawsze mamy przy sobie, a odczytanie SMS nie jest traktowane, jako czynność angażująca czy czasochłonna (jak w przypadku odwiedzenia strony internetowej lub odczytania e-maila).
  2. SMS pozwalają na ekspresowe poinformowanie klienta o nowościach, promocjach, przesyłce – czas dostarczenia SMS jest taki sam, jak w przypadku wiadomości e-mailowej, ale SMS jest bardziej osobisty i dostępny. Dlatego komunikacja SMS jest doskonałym kanałem dla ofert czasowych np.wyprzedaży na koniec dnia.
  3. SMS dociera wszędzie – klient otrzyma wiadomość bez względu na to, co robi i gdzie przebywa. Za pomocą SMS marketingu, mamy możliwość być kontakcie z klientem niemal zawsze. Czy jest w pracy, w podróży czy w sklepie.
  4. Wiadomości SMS pomagają budować świadomość marki – SMS z życzeniami urodzinowymi, voucherami i kodami promocyjnymi od czasu do czasu, to gesty mile widziane przez potencjalnych klientów. Skutkiem ubocznym są pozytywne skojarzenia z marką.
  5. Wiadomości SMS poprawiają jakość obsługi klienta – w wygodny sposób można poinformować o dacie dostawy, zadać pytanie, przesłać informację o wizycie lub poprosić o opinię. Komunikacja przede wszystkim wzmacnia relacje, a dopiero potem sprzedaje.

Jak firmy wykorzystują komunikację SMS?

Według badań SMSAPI są trzy główne cele, dla których firmy wykorzystują SMS marketing to:

  • Przekazywanie klientom powiadomień wspierających obsługę zamówień, czyli potwierdzeń, statusów związanych na temat realizacji zlecenia czy istotnych przypomnień – 55 proc.
  • wysyłanie alertów, czyli ważnych dla klientów informacji związanych np. z czasową niedostępnością swoich usług – 42 proc.
  • realizowanie kampanii SMS, które służą do wsparcia sprzedaży i informowaniu o promocjach – 27 proc.

Komunikacja SMS wzmacnia relacje a dopiero potem sprzedaje

Jak wyjaśnia ekspertka z SMSAPI, powyższe wyniki ciekawie korespondują z celami, jakie nadawcy masowych SMS-ów realizują za ich pomocą. Aż 73 proc. z nich deklaruje, że wiadomości tekstowe poprawiają jakość obsługi klienta. Badani w 37 proc. wskazują na budowanie wizerunku marki poprzez SMS marketing, a na końcu wzrost sprzedaży.

Najwięcej firm używa SMS-ów po to, by pozostać w kontakcie z klientami – zauważa ekspertka z SMSAPI – To zapewne efekt uruchamiania przez nie rozmaitych kanałów zdalnej obsługi w ciągu ostatniej dekady. Coraz więcej spraw możemy załatwić online – sprawdzić, czy paczka jest w drodze czy rezerwacja wizyty potwierdzona. SMS daje biznesowi szybki i skuteczny sposób, by zapewnić klientów, że wszystko jest w należytym porządku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie