Komunikacja SMS w biznesie – dlaczego warto używać SMS w kontaktach z klientami?
Najwięcej firm używa SMS po to, by pozostać w kontakcie z klientami – wyjaśnia Maja Wiśniewska, Marketing Manager z SMSAPI – To zapewne efekt uruchamiania przez nie rozmaitych kanałów zdalnej obsługi w ciągu ostatniej dekady. Coraz więcej spraw możemy załatwić online - sprawdzić, czy paczka jest w drodze czy rezerwacja wizyty potwierdzona. SMS daje biznesowi szybki i skuteczny sposób, by zapewnić klientów, że wszystko jest w należytym porządku.
5 powodów, dla których warto używać SMS w komunikacji z klientami
Ta prosta forma komunikacji, chociaż wymaga strategii i wdrożenia automatyzacji, może zrewolucjonizować dotychczasowy sposób komunikacji i marketingu w firmie. Oto 5 powodów, dla których warto z niej korzystać:
- Wiadomości SMS są najczęściej odczytywaną przez klientów formą informacji biznesowych – wysoka otwieralność wiadomości wynika z wygody. Telefon zawsze mamy przy sobie, a odczytanie SMS nie jest traktowane, jako czynność angażująca czy czasochłonna (jak w przypadku odwiedzenia strony internetowej lub odczytania e-maila).
- SMS pozwalają na ekspresowe poinformowanie klienta o nowościach, promocjach, przesyłce – czas dostarczenia SMS jest taki sam, jak w przypadku wiadomości e-mailowej, ale SMS jest bardziej osobisty i dostępny. Dlatego komunikacja SMS jest doskonałym kanałem dla ofert czasowych np.wyprzedaży na koniec dnia.
- SMS dociera wszędzie – klient otrzyma wiadomość bez względu na to, co robi i gdzie przebywa. Za pomocą SMS marketingu, mamy możliwość być kontakcie z klientem niemal zawsze. Czy jest w pracy, w podróży czy w sklepie.
- Wiadomości SMS pomagają budować świadomość marki – SMS z życzeniami urodzinowymi, voucherami i kodami promocyjnymi od czasu do czasu, to gesty mile widziane przez potencjalnych klientów. Skutkiem ubocznym są pozytywne skojarzenia z marką.
- Wiadomości SMS poprawiają jakość obsługi klienta – w wygodny sposób można poinformować o dacie dostawy, zadać pytanie, przesłać informację o wizycie lub poprosić o opinię. Komunikacja przede wszystkim wzmacnia relacje, a dopiero potem sprzedaje.
Jak firmy wykorzystują komunikację SMS?
Według badań SMSAPI są trzy główne cele, dla których firmy wykorzystują SMS marketing to:
- Przekazywanie klientom powiadomień wspierających obsługę zamówień, czyli potwierdzeń, statusów związanych na temat realizacji zlecenia czy istotnych przypomnień – 55 proc.
- wysyłanie alertów, czyli ważnych dla klientów informacji związanych np. z czasową niedostępnością swoich usług – 42 proc.
- realizowanie kampanii SMS, które służą do wsparcia sprzedaży i informowaniu o promocjach – 27 proc.
Komunikacja SMS wzmacnia relacje a dopiero potem sprzedaje
Jak wyjaśnia ekspertka z SMSAPI, powyższe wyniki ciekawie korespondują z celami, jakie nadawcy masowych SMS-ów realizują za ich pomocą. Aż 73 proc. z nich deklaruje, że wiadomości tekstowe poprawiają jakość obsługi klienta. Badani w 37 proc. wskazują na budowanie wizerunku marki poprzez SMS marketing, a na końcu wzrost sprzedaży.
Najwięcej firm używa SMS-ów po to, by pozostać w kontakcie z klientami – zauważa ekspertka z SMSAPI – To zapewne efekt uruchamiania przez nie rozmaitych kanałów zdalnej obsługi w ciągu ostatniej dekady. Coraz więcej spraw możemy załatwić online – sprawdzić, czy paczka jest w drodze czy rezerwacja wizyty potwierdzona. SMS daje biznesowi szybki i skuteczny sposób, by zapewnić klientów, że wszystko jest w należytym porządku.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?