Najbardziej znane nazwiska w polskim internecie. W zestawieniu znaleźli się m.in. Lewandowscy, Julia Wieniawa, Friz, Wersow czy SA Wardęga

OPRAC.: MB
Kto jest najbardziej wpływowym polskim influencerem? Które kanały na polskim YouTubie cieszą się największym zainteresowaniem? Te nazwiska królują w polskim internecie. Kto oprócz Anny i Roberta Lewandowskich czy Friza i Wersow znalazł się w zestawieniu?

Spis treści

See Bloggers oraz InfluTool zaprezentowali najnowszy Ranking Najpopularniejszych Osób w Polskim Internecie. 9. edycja zestawienia prezentuje najpopularniejsze gwiazdy internetu w kilku kategoriach:

  • Influencer,
  • Osoba Publiczna,
  • Sportowiec,
  • Instagramer,
  • Bloger,
  • YouTuber,
  • TikToker.

Jak wytypowano liderów zestawienia?

W badaniu przeprowadzonym przez Influ Tool za rok 2022 były brane pod uwagę następujące czynniki: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubieni, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym wpisem czy ilość odwiedzin bloga.

W przypadku twórców wywodzących się z internetu (youtuberów, instagramerów, tiktokerów) za kluczowy czynnik przyjęto engagement per post dla wiodącego kanału twórcy. Natomiast dla osób publicznych, sportowców i kluczowej kategorii Influencer roku – „popularity” to ważona średnia sumy polubień, komentarzy i udostępnień we wszystkich kanałach twórcy.

Kto jest najpopularniejszym influencerem w Polsce?

  • Czołówkę zestawienia Influencerów podobnie jak w zeszłym roku otwiera Robert Lewandowski. Kolejne miejsca na podium zajmują Wersow i Anna Lewandowska i Friz.
  • Osoba Publiczna w sieci to dominacja kobiet. Anna Lewandowska, Doda, Julia Wieniawa czy Magda Gessler – to one wypełniają zaszczytną pierwszą dziesiątkę.
  • Podium na najpopularniejszego Sportowca Roku otwiera Robert Lewandowski, tuż za nim Iga Świątek i Joanna Jędrzejczyk.
  • Na Instagramie królują przedstawicielki młodego pokolenia – Marcysia Ryskala, Slythi, Deynn czy Hi_Hania. Pierwszą piątkę zamyka Lila Janowska.
  • Make Life Easier otwiera zestawienie Blogera Roku. Na kolejnych miejscach Paula Jagodzińska, Szczesliva, Ladygugu, Jestem Kasia czy Fashionable.
  • Na czele rankingu dotyczącym YouTube'a jest Friz. Oprócz niego najpopularniejsze kanały to: SA Wardęga, Budda TV. Dziesiątkę zamykają Lexy Chaplin, Wersow czy Iwona Marivo.
  • Najpopularniejszym TikTokerem, tak jak w poprzednim roku, jest Fredziownik Art. Tuż za nim Norek, Monika Kociołek i Marlena Sojka.

Oto najpopularniejsze nazwiska w polskim internecie:

Ranking główny został uzupełniony o rankingi cząstkowe (TOP 20) dla poszczególnych kategorii:

  • Lifestyle (1. miejsce: Wersow)
  • Fashion & Beauty (1. miejsce: Agnieszka Grzelak);
  • Entertainment (1. miejsce: Friz);
  • Food (1. miejsca: Magda Gessler);
  • Sport & Fitness (1. miejsce: Anna Lewandowska);
  • Parenting (1. miejsce: Baku Family);
  • Travel (1. miejsce: Beata Pawlikowska);
  • Motoryzacja (1. miejsce: Trucking Girl).
W czołówce zestawienia influencerów, na drugim miejscu znalazła się Wersow. Czołówkę zestawienia Influencerów podobnie jak w zeszłym roku otwiera Robert Lewandowski. Kolejne miejsca na podium zajmują Wersow i Anna Lewandowska i Friz.

Najbardziej znane nazwiska w polskim internecie. W zestawien...

Instagram i TikTok miejscem inspiracji zakupowych

– Instagram, ale i zarazem TikTok sprzedają, są inspiracją, miejscem, gdzie zbieramy wiedzę na temat produktu, gdzie podglądamy innych ludzi i na tej podstawie podejmujemy decyzje i chętniej kupujemy dane produkty, niż po obejrzeniu reklamy telewizyjnej – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Karina Hertel, Partner Zarządzający Brandlift. – Odpowiadając wprost, tak sprzedaje zarówno TikTok, jak i Instagram, jako miejsce inspiracji – dodaje.

Hertel podkreśla, że nie sprzedaje się bezpośrednio na tych portalach, ponieważ potrzeba „kilku dodatkowych kliknięć”, żeby takiego zakupu dokonać, np. przejść na stronę danego sklepu. Wynika to różnego rodzaju regulacji. – W „lejku sprzedaży” określa się to jako moment decyzyjny – mówi. – Często sprawdzamy tam wiedzę na temat produktu, szukamy opinii i dopiero później decydujemy na zakup. Z naszych badań wynika, że 43 proc. konsumentów w Polsce przyznaje, że dokonuje takich zakupów przynajmniej dwa razy w ciągu roku – dodaje. – 17 proc. ankietowanych kupuje nawet częściej niż 10 razy w ciągu roku – przyznaje.

Fenomen influencer marketingu

Kampanie z udziałem influencerów stale do promocji swoich produktów wykorzystuje coraz więcej marek. Na przestrzeni zaledwie kilku lat takie działania przestały być dodatkiem do kampanii marketingowych, a stały się głównym źródłem kontaktu z odbiorcami.

– Fenomenu influencer marketingu, który stale rośnie w siłę, pomimo trudnej sytuacji na polskim rynku, można doszukiwać się przede wszystkim w różnorodności, którą oferuje. Kampanie influencerskie stale ewoluują, zapewniając coraz to nowsze możliwości promowania produktów i usług. To już nie tylko wykorzystanie wielu platform, ale także nowe twarze, niekonwencjonalne formaty, jakość contentu oraz trendy panujące w digitalowym świecie – mówi Hertel.

Sprawdź najpopularniejszych influencerów w Polsce:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie