Największa międzynarodowa Konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej dotycząca innowacji technologicznych odbyła się w całości online

Materiał informacyjny
Ponad 1500 uczestników, 600 startupów i 300 inwestorów wirtualnie pojawiło się na Wolves Summit Live w dniach 24-25.03.2020. Przeprowadzono prawie 2300 spotkań 1:1, wszystko w e-przestrzeni. Największa międzynarodowa Konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej dotycząca innowacji technologicznych odbyła się w całości online. Znów światy startupów, inwestorów i korporacji zostały połączone. Wykorzystany labirynt narzędzi social mediowych i platform technologicznych doprowadził do „wymiany” wielu wizytówek, bez względu na wymiar kuluarów konferencji. Jak przenieść Konferencję do cyberprzestrzeni? I jak zrobić to szybko?

- Podjęliśmy tą decyzję: nie odwołujemy, robimy online, wiedząc jakie to wyzwanie… - tak rozpoczyna swoja opowieść Patrycja Sosonowska-Buxton, dyrektorka strategiczna Wolves Summit - Liczyliśmy na nasz Zespół, liczyliśmy na naszych Partnerów, liczyliśmy w końcu na startupy, że podejmą je razem z nami. I choć od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się na taką ewentualność, śledziliśmy rozwój sytuacji w Chinach, a potem we Włoszech, to organizacja tak wielkiego przedsięwzięcia, na tak dużą ilość uczestników, była prawdziwym testem na siłę naszej marki. Przeszliśmy go celująco.

To, że Wolves Summit, odbędzie się w wersji online przy użyciu nowych rozwiązań technologicznych, wiadomo było 12 marca. W ekspresowym czasie przeniesiono cały plan Konferencji z Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie do internetu. Postawiono na bezpieczeństwo wszystkich uczestników, pamiętano jednak jaką wartością jest dla nich wzajemne spotkanie, pełne kontaktów biznesowych, nowych relacji, inspiracji i bodźców inwestycyjnych.

Sosnowska-Buxton ujawnia rąbek tajemnicy dyskusji, towarzyszących decyzji: - Już wcześniej zaczęli się kontaktować z nami nasi Partnerzy, a przede wszystkim startupy, zadając pytanie, a właściwie stawiając tezę: jeśli odwołacie Szczyt – zrozumiemy, ale prosimy, przynajmniej dajcie nam możliwość rozmowy z inwestorami, tak bardzo na to liczymy, tyle się do tego przygotowywaliśmy… Nie mogliśmy postąpić inaczej i stwierdziliśmy, przy poparciu całego Zespołu, że idziemy na całość. I się zaczęło….- dodaje z uśmiechem.

W ciągu dwóch tygodni zdecydowano o wykorzystaniu najnowszych platform technologicznych, zapewniających niezawodność przy takiej ilości uczestników. Odpowiadał za to szef technologii Wolves Summit – Gareth Lewis. W błyskawicznym tempie rozstrzygnięto, że 15-minutowe indywidualne spotkania zorganizowane zostaną w aplikacji Microsoft Teams. Firma sprzyjała, jest od 2 lat strategicznym partnerem Konferencji. Utworzono 130 wirtualnych stołów do spotkań jeden-na-jeden. Aktywności Konferencyjne: Konkurs dla startupów – The Great Pitch, stoiska ekspozycyjne Partnerów, a przede wszystkim scenę główną z wystąpieniami znakomitych ekspertów z zakresu leadershipu, finansów, inwestycji, rozwoju technologii, nauki i etyki, uruchomiono na platformie Hopin.to. Zadbano też o streamingi, które można było zobaczyć w kanałach YouTube, LinkedIN Live, Facebook Live. Szczyt przyjął nazwę Wolves Summit Live. Planowano, że jednocześnie na wszystkich kanałach pojawi się ok. 1500 uczestników z całego świata.

- Zespół pracował dzień i noc – wspomina Patrycja Radek, COO Wolves Summit. - Zmieniliśmy stronę internetową, dostosowując ją do nowej formuły Konferencji, wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom z ofertą sprzedaży, zmodyfikowaliśmy marketing, przeskoczyliśmy na wyższy poziom wiedzy technologicznej. I co najważniejsze, żaden, podkreślam żaden z naszych Partnerów nie wycofał się, nie zostawił nas, by wymienić tylko naszych patronów i partnerów strategicznych: Miasto Stołeczne Warszawa, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Polską Agencję Inwestycji i Handlu, Ambasadę Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii w Warszawie, GTR Ventures, InnoEnergy, PFR i PFR Ventures. To świadczy jaka wspaniała społeczność istnieje wokół Wolves Summit.

24 i 25 marca rozpoczęła się decydująca faza e-projektu. Ruszyła Konferencja. W sumie odbyło się na scenie głównej 55 paneli, prezentacji i dyskusji. Uczestniczyło w nich 60 spikerów, m.in. Paweł Motyl - Managing Partner, ICAN Leadership Lab, Ruthy Kaidar - Chief Startups Lead, Central & Eastern Europe, Microsoft, Ula Nairne - Managing Director, Go Singapore, Kelvin Tan - Co-Founder / CIO, GTR Ventures, Lone Jensen - COO, Startup Wise Guys, Magdalena Jabłońska - CEO, MITEF CEE, Omar Christidis - Founder / CEO, Arabnet, Gonzalo Tradacete - Founder, Managing Partner, Faraday Venture Partners, Sonja Sulzmaier - Managing Partner, Innovation World Cup Series®, Douglas Abrams - Managing Director, Expara VC. Prezentację podsumowującą na temat równości płci i dostępności w branży technologicznej wygłosiła Elaine Montilla - Assistant Vice President / CIO, The Graduate Center, CUNY.
Na scenie Great Pitch w pierwszym dniu zaprezentowało się 52 statrupowców. Do finału jury wybrało 10, a 8 z nich otrzymało nagrody ufundowane przez CEE Business Media, GTR Ventures, Innoenergy, Plugin Foundation, Navispace i Start-up Wise Guys. Zwycięzcą konkursu The Great Pitch i nagrodę główną otrzymał startup TakeTask, działający w branży IT, rozwijający mobilną aplikację biurową, do koordynacji zadań korporacyjnych, pozwalającą na wykonywanie i weryfikację zadań w dużej skali, w wielu lokalizacjach jednocześnie dla dowolnej branży.

Odbyło się ponad 2270 spotkań jeden-na-jeden. W wirtualnych stoiskach zaprezentowało się 24 partnerów. W obu dniach, wieczorami, uruchomiona została opcja networking – każdy z uczestników, we własnym domu mógł spotkać się z dowolną ilością osób, by jeszcze dokończyć rozmowy.

- Nic nie zawiodło. Otrzymujemy niesamowicie pozytywną informację zwrotną, tym bardziej, że ceremonia zamknięcia wiązała się z uroczystym ogłoszeniem nowego właściciela marki, jakim została firma Bridge East Capital Sp. z o.o. – informuje Patrycja Sosnowska-Buxton. – Wytworzona energia, znamionuje sukces, zarówno w Zespole, jak i w całej „wilczej” społeczności, którą nazywamy wolvespack. Z pewnością zaowocuje to dalszymi efektami, inwestycjami, rozwojem, a przecież dla tego to robimy. Dla nas oznacza to kolejne miesiące ciężkiej pracy, nad kolejną edycją, jednak jesteśmy tym bardzo podekscytowani i wiemy już, że warto marzyć i nie bać się zmian. Zobaczycie, co teraz wymyślimy! – zapowiada dyrektorka strategiczna.

Materiał oryginalny: Największa międzynarodowa Konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej dotycząca innowacji technologicznych odbyła się w całości online - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3