Planujesz założyć firmę transportową lub już ją masz i rozważasz podjęcie zleceń również poza jego granicami?

Artykuł sponsorowany
Planujesz założyć firmę transportową lub już ją masz, ale jeździsz na razie po kraju i rozważasz podjęcie zleceń również poza jego granicami? Transport międzynarodowy może być bardzo dochodowy, ale wymaga też nakładu kosztów. Przewoźnik rozpoczynający swoją działalność powinien wszystko dokładnie przekalkulować i przygotować się na dość duże wydatki.

Koszty uruchomienia działalności

Na potrzeby dokładnego zobrazowania kosztów prowadzenia działalności polegającej na międzynarodowym transporcie drogowym warto wyjść od kosztorysu uruchomienia firmy, a ten jest dość obszerny. Przede wszystkim najważniejszym (i jednocześnie najdroższym) wydatkiem będzie tutaj samochód dostawczy. Za nowy trzeba zapłacić ok. 120 tysięcy złotych, natomiast kilkuletni można kupić za ok. 50-60 tys. złotych. Większość startujących dopiero przewoźników wybiera tańsze używane samochody, a po jakimś czasie, gdy „dorobią się”, zmieniają je na nowe.

Oprócz auta przewoźnik musi na początku zainwestować też w stosowne ubezpieczenia. OC i AC na rok będzie kosztowało ok. 2500 zł, ale warto rozważyć też wykupienie polisy OCP, której koszt wynosi ok. 1500–1800 zł dla jednego pojazdu.

Do powyższych kosztów doliczamy także wydatki związane z pierwszymi trzema miesiącami działania, dlatego, że zwykle muszą być one całkowicie finansowane przez przedsiębiorcę. Większość firm przewozowych zaczyna zarabiać dopiero po upływie 3 miesięcy, a to generuje konieczność posiadania odpowiedniego zaplecza finansowego. W zależności od specyfiki działania trzeba być przygotowanym na następujące wydatki:

•ok. 1000 zł/mc na księgowość;
•ok. 200-300 zł za telefon i internet;
•ok. 400 zł za korzystanie z giełd transportowych.

Koszty paliwa

Wysokość wydatków na paliwo kształtują ceny na stacjach oraz przejechane kilometry. Międzynarodowy przewóz drogowy towarów jest bez wątpienia droższy niż transport krajowy. W Polsce wbrew pozorom ceny paliw utrzymują się na dość niskim poziomie, ale są kraje, w których paliwo jest znacznie droższe i należy do nich zaliczyć głównie Norwegię, Holandię i Danię, czyli dość popularne kierunki. Przewoźnik musi zdawać sobie sprawę, że tylko część trasy (ok. 900 km) uda mu się przejechać na polskim paliwie, a później będzie musiał tankować w wyższych cenach na zagranicznych stacjach.

Zakładając, że miesięcznie samochód jest w stanie przejechać ok. 16 tys. km, z czego ładunkowych kilometrów jest ok. 14 tys., to przy uśrednionych cenach (zarówno polskiego, jak i zagranicznego) paliwa, przewoźnik będzie musiał wydać miesięcznie na samo tankowanie ok. 11 tys. złotych. Wykonując 16 tys. km w miesiącu (14 tys. ładunkowych za 1,60 zł/km i 2 tys. nieładunkowych za 0,80 zł/km), obrót z transportu może wynieść ok. 24 tys. złotych. Niestety nie jest to zysk przewoźnika – ten zostanie wyliczony dopiero po opłaceniu wszystkich stałych i zmiennych kosztów prowadzenia działalności. Początki mogą nie być łatwe, ale z czasem zyski zaczną wzrastać. Trzeba tylko dbać o stały dopływ dobrze płatnych przewozów.

Szukasz zleceń transportowych? Znajdziesz je w serwisie https://gielda.furgonetka.pl/. Zarejestruj konto i rozwijaj firmę.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3