Płatności mobilne najszybciej rozwijającym się sposobem płacenia za zakupy

Materiał informacyjny
Coraz więcej Polaków korzysta z mobilnych portfeli, które mieszczą się w ich smartfonach. Za ich pomocą coraz chętniej płacą za zakupy internetowe i stacjonarne. Umożliwiają im to nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie, jak chociażby BLIK, Google Pay czy Apple Pay. Nad bezpieczeństwem transakcji czuwa Cashbill.

Polacy płacą mobilnie

Jak wynika z raportu “Płatności cyfrowe 2018”, przygotowanego i opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 35 proc. internautów robi mobilne zakupy (22 proc. za pomocą smartfona, 13 proc. za pomocą tabletu). W odróżnieniu od pozostałych możliwości zakupowych - w tym zakupów z pozycji komputera czy laptopa - mobile wciąż odnotowuje w tej kategorii wzrosty.

Polacy nie tylko są coraz większymi entuzjastami mobilnych zakupów, ale i mobilnych płatności, które są obecnie najszybciej rozwijanym sposobem płacenia. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że w 2018, wśród kupujących online:

  • 35 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą jednego kliknięcia (m.in. Przelewy24, PayU, PayPal);
  • 30 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą BLIK;
  • 15 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą płatności zbliżeniowych smartfonem, z wykorzystaniem technologii HCE (Visa, MasterCard);
  • 14 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą portmonetki prepaid (m.in. SkyCash, PayPal, mPay);
  • 13 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą szybkiego przelewu przez system płatności (mobilny Pay-By-Link);
  • 12 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą płatności SMS premium;
  • 12 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą Google Pay lub Apple Pay;
  • 11 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą kodu QR (m.in. PeoPay);

10 proc. polskich konsumentów płaciło mobilnie, za pomocą zegarka z Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay lub Fitbit Pay.
Również w sklepach stacjonarnych Polacy nie boją się płatności mobilnych. Jak wynika z raportu, w 2018:

  • 13 proc. korzystało z płatności zbliżeniowych smartfonem, używając aplikacji mobilnej swojego banku;
  • 9 proc. płaciło za pomocą kodu BLIK, używając aplikacji mobilnej swojego banku;
  • 8 proc. płaciło zegarkiem z Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay lub Fitbit Pay;
  • 7 proc. płaciło zbliżeniowo za pomocą smartfona z Google Pay;
  • 5 proc. płaciło zbliżeniowo za pomocą smartfona z Apple Pay.

Płatności mobilne przestają już zatem być nowinką technologiczną, a stają się standardem dla coraz większej liczby osób w naszym kraju, niezależnie od tego, czy kupują online czy offline.

Płatności mobilne za pomocą Google Pay i Apple Pay

Google Pay było jednym z pierwszych rozwiązań w Polsce, które umożliwiły dokonywanie płatności za pomocą telefonu. Mobilny portfel od Google dostępny jest wyłącznie dla użytkowników urządzeń z systemem Android. Chcą zapłacić w ten sposób, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala płatniczego.

Użytkownicy iOS nie pozostają jednak w tyle. Mogą skorzystać z odpowiednika Google Pay, jakim jest Apple Pay. By zapłacić, muszą - przykładając telefon do terminala - potwierdzić swoją tożsamość. W tym celu wystarczy przytrzymać kciuk na przycisku home albo dwukrotnie kliknąć w boczny przycisk - jeśli posługujemy się iPhonem z Face ID).

Oba sposoby na mobilne płatności są banalnie proste.

BLIK - polska odpowiedź na Google Pay i Apple Pay

Prawdziwą furorę na polskim rynku płatności mobilnych robi rodzimy BLIK. Ten uniwersalny system pozwala również na płatność w kasie, w sklepie stacjonarnym, wypłatę gotówki z bankomatu oraz przelewy na telefon. W każdym przypadku wystarczy specjalny kod, który wygenerowany zostaje przez aplikacją mobilną banku.

W odróżnieniu od Google Pay i Apple Pay, by korzystać z BLIKa, nie trzeba podpinać pod telefon karty płatniczej i można wypłacać pieniądze z bankomatu, wyłącznie używając w tym celu telefonu. To spore zalety tego systemu. Ma on jednak również wadę, polegającą na tym, że - w odróżnieniu od wspomnianych, amerykańskich odpowiedników - nie zapłacimy nim wszędzie, a wyłącznie w miejscach, które BLIKa honorują.

Cashbill dba o bezpieczeństwo mobilnych transakcji

Cashbill to intuicyjny system obsługi bezpiecznych płatności, który umożliwia szybkie (środki trafiają do adresata kolejnego dnia roboczego) i wygodne realizowanie internetowych przelewów przez: Pay-By-Link, kody BLIK i PaySafeCard, konto PayPal, karty debetowe i kredytowe, a także dokonywać mikropłatności obsługiwanych za pomocą usługi SMS.

Cashbill wysyła do kupujących informacje na temat wpłaty, powiadomienia przypominające o rozpoczęciu transakcji, jak również w zautomatyzowany sposób informuje ich o niedopłacie, która uniemożliwia finalizację zamówienia. To świetna propozycja dla każdego, komu zależy na błyskawicznych, a jednocześnie bezpiecznych transakcjach mobilnych.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3