Szkic warszawskiej Rotundy, najbardziej charakterystycznego budynku PKO Banku Polskiego i jednego z symboli stolicy, umieścił na znaczku Karol Tyczyński, autor projektu graficznego tej emisji. Na znaczku widnieje także logotyp banku, przygotowany specjalnie z okazji 100-lecia jego istnienia. Znaczek o wartości 3,20 zł został wyemitowany w nakładzie 100 tys. sztuk.

Okolicznościowy znaczek trafił do obiegu 7 lutego br. dokładnie 100 lat po tym, jak naczelnik państwa Józef Piłsudski, premier Ignacy Paderewski oraz minister poczty i telegrafów Hubert Linde podpisali dekret o utworzeniu Pocztowej Kasy Oszczędności – poprzedniczki PKO Banku Polskiego. Misją Kasy było nie tylko zapewnienie Polakom usług bankowych, ale przede wszystkim zorganizowanie systemu gromadzenia oszczędności, niezbędnych do odbudowy kraju po latach zaborów i zniszczeniach pierwszej wojny światowej.

PKO Bank Polski oraz Pocztę Polską łączy stuletnia współpraca i historyczna zażyłość. To w placówkach pocztowych, w okresie międzywojennym, Polacy mogli wpłacać i odbierać wkłady z książeczek oszczędnościowych PKO czy zawierać ubezpieczenia na życie.


- PKO Bank Polski wkracza w nowe stulecie, jako uniwersalny, innowacyjny bank największy w Polsce i regionie.

Jesteśmy dumni z naszej przeszłości, dokonań, a przede wszystkim zaufania, którym od stu lat darzą nas klienci, kontrahenci i partnerzy. Miliony klientów indywidualnych i setki tysięcy przedsiębiorców powierzają nam swoje oszczędności, mając pewność, że będziemy nimi bezpiecznie zarządzać, wspierając jednocześnie ich rozwój. Poczta Polska jest nam szczególnie bliska, nie tylko ze względu na relacje historyczne, ale także biznesowe – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Zobacz galerię
Poczta obsługuje Bank m.in. w zakresie nadawania listów i przesyłek kurierskich, transportu i ochrony wartości pieniężnych. Średnio w miesiącu za jej pośrednictwem nadaje ok. 3,5 mln listów. Natomiast PKO Bank Polski prowadzi rachunki Poczty Polskiej. Wraz z nią jest akcjonariuszem Banku Pocztowego. Wspólnie ze spółką eService, umożliwia płatności kartą w sieci placówek Poczty Polskiej.

„100-lecie powstania PKO Banku Polskiego” to nie pierwszy znaczek wyemitowany przez Pocztę Polską, którego tematem było PKO. W 1961 roku została wyemitowana seria pod hasłem „Październik miesiącem oszczędzania”.

- Obie instytucje, czyli Pocztę Polską i PKO Bank Polski łączy bardzo dużo. Każdego dnia, od wielu dziesięcioleci świadczymy usługi na rzecz naszych obywateli. Wprowadzając nową ofertę, chcemy spełniać ich oczekiwania. Poczta Polska ma największą w kraju sieć swoich placówek – jesteśmy w każdej gminie, zaś PKO Bank Polski jest największym bankiem detalicznym – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Obejrzyj wideo:

Jagiełło: Cały okres stuletniej historii miał swoje lepsze i gorsze strony.