Ponad 60 proc. Polaków pracuje po godzinach. Jedynie 25 proc. z nas, po powrocie z pracy całkowicie odcina się od niej

AIP
Czasy, kiedy praca kończyła się wraz z upływem 8 godzin powoli odchodzą do lamusa.
Czasy, kiedy praca kończyła się wraz z upływem 8 godzin powoli odchodzą do lamusa. Andrzej Banas
Jak pokazują badania, ze względu na naszą stałą obecność w sieci oraz przeniesienie obowiązków służbowych w przestrzeń wirtualną całkowite odcięcie się od życia firmy po powrocie do domu jest praktycznie niemożliwe. Czasy, kiedy praca kończyła się wraz z upływem 8 godzin powoli odchodzą do lamusa.

Jak wynika z wynika z raportu TOP CDR – Digitally Responsible Company, 16 proc. ankietowanych deklaruje, że codziennie po godzinach pracy odbiera służbowe maile, telefony lub korzysta z firmowego komunikatora i mediów społecznościowych prowadzonych przez firmę, a co czwarty badany odpowiedział, że zdarza mu się to kilka razy w tygodniu. Jedynie 1/4 badanych przyznała, że po powrocie z pracy odłącza się od cyfrowego świata firmy.

- Rewolucja cyfrowa dyktuje tempo przemian zachodzących na rynku pracy. Pracodawcy starają się za nimi nadążać, wdrażając w firmie dobre praktyki dotyczące wykorzystania szans płynących z postępującej cyfryzacji oraz ograniczenia negatywnych konsekwencji zastępowania pracy ludzkiej przez roboty. Kwestie takie jak: work life balance, walka z wykluczeniem cyfrowym i zdobywanie nowych umiejętności związanych z nowoczesnymi technologiami będą miały dla pracowników coraz większe znaczenie i w nadchodzących latach mogą być czynnikiem decydującym o wyborze danego pracodawcy– tłumaczy Iwona Kubicz, prezes agencji Procontent.

Pomimo zagrożeń płynących z postępującego procesu cyfryzacji Polacy zaczynają dostrzegać także jej pozytywne strony, o czym świadczą deklaracje dotyczące korzystania z udogodnień technologicznych związanych z automatyzacją i robotyzacją. Trzech na dziesięciu badanych chciałoby korzystać na co dzień z robota do prac domowych, a co czwarty posiadać automatyczny dom lub korzystać z automatycznego kasjera.

Ankietowani mają mniejsze zaufanie do automatyzacji usług kojarzonych powszechnie z pracą człowieka. 15 proc. deklaruje chęć skorzystania z usług automatycznego lekarza, nieco mniej chciałoby korzystać ze zautomatyzowanej pomocy domowej do opieki nad ludźmi i zwierzętami, a jedynie 13 proc. badanych zaufałoby samochodom bez kierowcy. Dla 30 proc. ankietowanych usługi świadczone przez ludzi wciąż są bardziej wartościowe od tych wykonywanych przez roboty.

Obejrzyj wideo:

Od 14 kwietnia Będzie wymagany PIN przy płatnościach zbliżeniowych do 50 zł

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nigdy nie niosę pracy do domu bo chcę ten czas spędzić z mężem

Dodaj ogłoszenie