PPK – czas powiedzieć „sprawdzam”. Narzędzia do obsługi PPK dopasowane do potrzeb firmy

Materiał partnera zewnętrznego Union Investment Zaktualizowano 
Pracownicze Plany Kapitałowe najwięksi pracodawcy zaczną wdrażać już od 1 lipca 2019 r. Po kilku miesiącach intensywnych działań informacyjnych i edukacyjnych, tłumaczących założenia nowego rozwiązania emerytalnego, czas przejść do konkretów.

O PPK wiemy już wszystko?

Powtarzanie ogólnych informacji o PPK nie jest już nikomu z zainteresowanych potrzebne. Może wręcz irytować. Większość osób odpowiedzialnych za wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych musi zapoznać się z prezentacjami kilku, a nawet kilkunastu oferentów. Powtarzanie definicji PPK z ustawy to dla nich strata czasu. Tym bardziej, że najważniejsze są odpowiedzi na konkretne, praktyczne pytania o PPK.

Pracownicze Plany Kapitałowe startują od 1 lipca

W większości firm tworzone są kilku- lub kilkunastoosobowe zespoły specjalistów, których zadaniem jest wybór najlepszej firmy prowadzącej PPK. To nie tylko decyzja dotycząca najbardziej efektywnego zarządzającego funduszami. To wybór dostawcy na lata, który musi być przygotowany do sprawnej obsługi zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Firma prowadząca PPK musi spełniać wymogi działów HR, finansów oraz przedstawicieli załogi. Często w rozmowach biorą udział również specjaliści od zakupów, a cały proces musi być zgodny z wewnętrznymi procedurami danej firmy. Dobrze wybrana oferta Pracowniczych Planów Kapitałowych powinna budzić zaufanie pracowników i zapewnić ich pieniądzom bezpieczeństwo. Nie powinna także generować dodatkowych kosztów po stronie firmy ani prowadzić do nieporozumień.

PPK pod okiem ekspertów

Adam Bańkowski, Ekspert ds. Wsparcia Sprzedaży z Union Investment TFI ma za sobą już wiele rozmów z przedstawicielami firm o praktycznych kwestiach wprowadzania PPK. "Bardzo istotne jest wsparcie pracodawcy i pracowników na etapie wdrożenia i funkcjonowania PPK" - podkreśla.

Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest sprawna, codzienna obsługa pracodawców i uczestników PPK. Dlatego proponujemy przypisanie do każdej firmy opiekuna oraz dedykowaną infolinię, na której oprócz informacji ogólnych o PPK można również uzyskać pomoc w sprawach technicznych.

PPK – czas powiedzieć „sprawdzam”. Narzędzia do obsługi PPK dopasowane do potrzeb firmy

PPK szyte na miarę

Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na sprawne wdrożenie PPK. Szczegółowe rozwiązania muszą być dopasowane do realiów każdej firmy. Z jednej strony są to kwestie czysto techniczne, takie jak wcześniej wspomniane systemy informatyczne w kadrach, organizacja obiegu dokumentów, struktura firmy czy fizyczna lokalizacja pracowników. Z drugiej - kwestie związane z kulturą firmy, komunikacją wewnętrzną, specyfiką branży lub regionu. Nie mniej ważna jest elastyczność, czyli możliwość nieograniczonej zmiany subfunduszu zdefiniowanej daty przez pracownika.

Pracownicze Plany Kapitałowe w dobrych rękach

W dobrym wdrożeniu tak poważnego projektu jak PPK musi zagrać praktycznie wszystko. Dlatego tak ważne jest na tym etapie przysłowiowe „sprawdzam!”, czyli sprawdzenie krok po kroku każdej wątpliwości, każdego szczegółu przyszłej współpracy.
Warto dokładnie przeanalizować kwestię opłat. „Żeby nasza oferta była jeszcze bardziej konkurencyjna Union Investment nie pobiera opłaty za zarządzanie PPK do czerwca 2020 roku” – komentuje Adam Bańkowski, Ekspert ds. Wsparcia Sprzedaży z Union Investment TFI.

Na dalszy plan w PPK schodzi ładna reklama czy dobre wrażenie podczas prezentacji oferty. Liczy się to, czy po stronie instytucji finansowej prowadzącej PPK jest praktyczne doświadczenie, odpowiednio wykwalifikowany personel oraz wygodne sposoby obsługi i kontaktu. No i oczywiście bardzo dobre i powtarzalne wyniki finansowe – takie, jakimi może pochwalić się Union Investment TFI. Sprawdzone przez klientów przez 24 lata na polskim rynku.

Union Investment TFI S.A. działa na podstawie decyzji Komisji Papierów Wartościowych (obecnie: Komisja Nadzoru Finansowego) z dnia 1 czerwca 1995 r., nr decyzji KPW-4073-1\95 i zostało wpisane do Ewidencji Pracowniczych Planów Kapitałowych. Niniejszy materiał jest upowszechniany w celu reklamy lub promocji usług świadczonych przez Towarzystwo i nie stanowi porady prawnej, podatkowej, księgowej ani rekomendacji inwestycyjnej.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3