CSR przeżywa swój renesans. Kolejny. To już nie tylko „dodatek” do codziennego funkcjonowania firmy, ale wymóg biznesowy XXI w. 83% respondentów deklaruje, że zrównoważony rozwój, w tym również działania CSR marki, ma znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych[1]. Z kolei wybuch wojny w Ukrainie dał początek jednemu z najważniejszych obecnie trendów w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – real-time CSR.
„Ostatnim” odkryciem employer brandingu jest, że podejmowane akcje charytatywne, czy pro-ekologiczne mogą być skutecznym narzędziem w walce o pracownika. Coraz więcej z nich rozlicza swoich pracodawców z działań poza-biznesowych, a zjawisko to przypieczętowane zostało przez dyrektywę CSRD, która zakłada obowiązek raportowania zagadnień ESG na wybrane podmioty działające na rynku. Czy CSR przechodzi kolejną ewolucję czy mamy już do czynienia z rewolucją? Odpowiedź na to pytanie poznamy podczas bezpłatnego webinaru Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, który odbędzie się 22 marca, o godzinie 11.
Definicja sukcesu biznesowego wykroczyła poza rentowność, tempo wzrostu i rozpoznawalność brandu. Obecnie dla wszystkich, równie ważny jest obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Istnieją działania, które warto (a doświadczenia wielu firm pokazują, że nawet trzeba!) realizować, by wpisać się w oczekiwania różnych grup interesariuszy. Zaangażowanie pracowników prowadzi do wzrostu rentowności biznesu przeszło o 20% i 4x wzrostu przychodów[2]. Firmy muszą więc znaleźć wartość, która przyciągnie ludzi i ułatwi pozyskiwanie nowych talentów. Potwierdza to badanie Deloitte: „Milennial and Gen Z Survey” (2021), z którego wynika, że szczególnie młodsze generacje przykładają coraz większą wagę do kultury organizacyjnej i jej zaangażowania danej firmy w zrównoważony rozwój czy poprawę dobrostanu społeczeństwa i środowiska.
Istniejące już zjawisko zostało wsparte nowym trendem – real-time CSR, który wyłonił się z działań pomocowych biznesu organizowanych już w pierwszych dniach wojny w Ukrainie. Satysfakcja pracowników z pomocy udzielonej „tu i teraz”, obserwowanie, jak akcje, których byli organizatorami, dokonywały realnych zmian w rzeczywistości, wymusiły na firmach zmianę podejścia do prowadzeniach działań z obszaru CSR. Pracodawcy „odkryli”, że pożądanym „skutkiem ubocznym” odpowiedniej polityki CSR jest poprawa employer brandingowych wskaźników i zdobycie konkurencyjności na rynku pracy.
Dowodem na to, że CSR to biznesowy „must have” XXI jest również fakt, że społeczna odpowiedzialność biznesu dobrze zadomowiła się w już w „nowych” branżach. Przykładem jest gaming, który z łatwością angażuje, inspiruje i łączy ludzi na całym świecie. Użytkownicy nie szukają już wyłącznie „fajnej” i zajmującej rozgrywki, atrakcyjnej grafiki czy postaci, ale też możliwości nawiązania interakcji z innymi osobami: od rywalizacji poprzez wspólne sesje, a nawet tworzenie społeczności połączonych celem czy po prostu pasją do grania. Firma Huuuge Games z całkowicie cyfrowej branży, jaką jest gaming, angażuje pracowników i graczy na całym świecie, zmieniając nasze realne otoczenie i dbając przy tym o środowisko. Zasługą firmy jest m.in. sfinansowanie zasadzenie 15 tys. drzew w najbardziej zagrożonych wylesieniem miejscach świata, takich jak Brazylia, Burkina Faso czy Etiopia. Wirtualny świat dokonuje realnym zmian na lepsze!
Aktualnym trendom CSR i temu, co czeka społeczną odpowiedzialność biznesu w 2023 poświęcony będzie webinar Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska pt. „Real-time CSR AD 2023: nadążyć za konsumentami".
W wydarzeniu, które odbędzie się 22 marca, o godzinie 11, wezmą udział eksperci PR: Ewa Ziętek-Maciejczyk (PR&Marketing Director, Result Media), Bogna Wojciechowska (Communication Specialist w Huuuge Games) oraz dr Agnieszka Jagusiak (Marketing Manager w Lightscape). Spotkanie poprowadzi Joanna Berlińska (Head of PR&Communications, Founder w Lightscape). Trwają zapisy na wydarzenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót