START.UP.PRESS: poznaj ośmiu laureatów. Yummy! czyli zmniejszenie ilości wyrzucanej żywności

Maciej Badowski AIP
Yummy! jest finalistą konkursu start.up.press. Zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press Smart55, WoshWosh i Wavy. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy. Aukcja Pracy, Well Done, Yummy!, Webwawe oraz Vitame - to pozostali Finaliści. W cyklu ośmiu artykułów przedstawiamy kolejno najlepsze spółki starupowe 2018.

Projekt Yummy! będzie działał na rynku gastronomicznym. Jednak nie jest to lokal gastronomiczny, a aplikacja. Za jej pomocą „wygłodniali: klienci będą łączeni z restauracjami i lokalami gastronomicznymi.

Jak tłumaczą pomysłodawcy, na polskim rynku nie istnieje jeszcze podobne rozwiązanie. Jednak, jeżeli mieliby kogoś wskazać, byłyby to: Pyszne.pl oraz Pizzaportal.pl.
W czym Yummy! Jest lepsze od konkurencji? Największą różnicą jest stopień zaawansowania technologicznego aplikacji. Powiadomienia oparte na lokalizacji GPS czy personalizacja ofert dzięki zastosowaniu Machine Learning to tylko niektóre z nich. Jeśli chodzi o konkurencje w kraju, znaczącą różnicą jest idea jaką niesie ze sobą aplikacja. A jest nią oszczędzanie jedzenia.

Na świecie co roku marnowane jest 1,3 mld ton jedzenia. W Polsce liczba ta sięga 9 mln ton rocznie. Wyrzucanie dobrego jedzenia można uznać więc za powszechne. Jest to ogromny problem, na który nie znaleziono jeszcze dobrego rozwiązania.

Yummy! chwali się, że zna sposób jak połączyć przyjemne z pożytecznym czyli kupowanie jedzenia za niską cenę, z ratowaniem środowiska poprzez zmniejszenie ilości wyrzucanej żywności.

Aplikacja pozwala lokalom gastronomicznym sprzedać jedzenie, o krótkim terminie przydatności, lub którego nie sprzedano wcześniej za stosownie obniżoną cenę. Dzięki temu zamiast wyrzucać jedzenie, będzie ono sprzedawane. Aplikacja ma łączyć głodną społeczność z restauracjami. Przedstawiciele firmy mają nadzieję, że aplikacja przyczyni się do zmniejszenia problemu marnowania żywności na świecie.

Kto jest odbiorcą? Wszyscy ludzie, którzy mają ochotę coś zjeść na mieście nie wydając na to dużych pieniędzy. Drugą grupą docelową mają być partnerzy firmy, czyli restauracje i lokale gastronomiczne.
Na początku firma chce działać w kraju. Zacząć w Krakowie i rozszerzać działalność do innych większych miast. Na myślenie o ekspansji zagranicznej przyjdzie jeszcze czas.

START.UP.PRESS: poznaj ośmiu laureatów. Yummy! czyli zmniejszenie ilości wyrzucanej żywności
Yummy!

Jak oceniają konkurs Start.up.press? - Wydarzenie start.up.press, w którym mieliśmy przyjemność uczestniczyć, okazało się stać na bardzo wysokim poziomie. Oprócz bardzo interesujących warsztatów, mieliśmy możliwość spotkania się z mentorami, którzy udzielili nam bardzo cennych wskazówek i przekazali część swojej wiedzy. Sam finał konkursu również okazał się być inspirujący. Poznaliśmy wiele osób, którzy tak jak my rozpoczynają swoją przygodę w biznesie. Na imprezie kończącej całe wydarzenie mieliśmy możliwość zapoznać się z naszymi rywalami i wymienić masą doświadczeń. Uważamy, że takie wydarzenia nie tylko pozwalają na zebranie ogromnej ilości wskazówek, ale też są szansą na pokazanie swojego pomysłu ludziom, którzy o prowadzeniu innowacyjnych firm wiedzą wszystko. Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w start.up.press!- tłumaczy AIP Tomek Stawarski z Yummy!.

O konkursie

start.up.press to konkurs na najlepszy startup lub pomysł na biznes. To forum wiedzy, inspiracji i networkingu. Celem projektu jest wsparcie lokalnych przedsiębiorców i ich startupów wykorzystujących nowe technologie i media. Organizatorami konkursu są Polska Press Grupa oraz serwis strefabiznesu.pl.
Konkurs start.up.press skierowany jest do przedsiębiorców, którzy prowadzą startupy oraz do osób, które myślą o wystartowaniu z własną firmą. Polska Press, organizator konkursu, chce wspierać przedsiębiorczość i młode, polskie biznesy przekazując im wiedzę i narzędzia niezbędne do założenia i funkcjonowania własnej firmy.
Zdobywca I miejsca otrzymał nagrodę w postaci kampanii medialnej w mediach Polska Press Grupy o wartości 70.000 zł netto, II miejsca - 50 tys. zł, III miejsca - 30 tys. zł. Dodatkowo finaliści otrzymali: wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press, usługę doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group oraz usługę doradztwa w zakresie planowania kampanii.

Poznaj wszystkich zwycięzców, klikając w tekst

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu