Telefon zamiast terminalu płatniczego? To możliwe - poznaj aplikację, która na to pozwala i jest w pełni bezpieczna!

Materiał informacyjny Fundacji Polska Bezgotówkowa
Udostępnij:
Od stycznia 2022 r., zgodnie z nowymi przepisami, przedsiębiorcy powinni umożliwić swoim klientom przynajmniej jedną, dowolną metodę płatności bezgotówkowej np. za pomocą terminala lub przelewu. Płatności bezgotówkowe można też przyjmować, korzystając z własnego smartfona lub tabletu. Jak sprawić, by urządzenie stało się mobilnym terminalem? Wystarczy aplikacja do przyjmowania płatności - SoftPOS.

Trend płatności bezgotówkowych, który jeszcze kilka lat temu obejmował głównie firmy z dużych miast, dziś również rozprzestrzenia się na małe miejscowości i tereny wiejskie. Właściciele biznesów dostrzegają wiele korzyści płynących z obrotu bezgotówkowego: przede wszystkim - nie tracą klientów, którzy odchodzą od lady, słysząc; „płatność tylko gotówką”, a często - zyskują nowych, skracają czas obsługi, ograniczają wyzwania związane z obsługą gotówki, a co równie ważne – zyskują wizerunkowo w porównaniu do swoich konkurentówkomentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Trzy proste kroki do wdrożenia aplikacji SoftPOS

  1. Czym jest SoftPOS?
    SoftPOS to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie ona zainstalowana. To oznacza, że przedsiębiorcy nie muszą posiadać osobnego terminala, a mimo to wszystkie transakcje elektroniczne będą obsługiwane na takich samych zasadach, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

    Korzystanie z aplikacji SoftPOS jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem. Każda transakcja powyżej kwoty 100 zł, wymaga wpisania kodu PIN. Po zakończeniu operacji klient może otrzymać potwierdzenie w formie elektronicznej na swój adres mailowy, sms-em lub ściągnąć potwierdzenie odczytując kod QRdodaje Monika Grabowska, dyrektor obszaru sprzedaży i współpracy z agentami rozliczeniowymi Fundacji Polska Bezgotówkowa.

  2. Jak uruchomić SoftPOS czyli mobilny terminal w firmie?
    Jak zamienić swój smartfon lub tablet w mobilny terminal? To bardzo proste. Aplikacja SoftPOS działa na wielu urządzeniach, które mają funkcję NFC, czyli standard komunikacji zbliżeniowej (jest dostępny w większości smartfonów), system Android w wersji minimum 8.0 i dostęp do internetu. Teraz wystarczy tylko wybrać najkorzystniejszą ofertę od swojego banku lub agenta rozliczeniowego oraz podpisać umowę. Następnie, pobrać aplikację, aktywować konto i już! Można cieszyć się wygodnymi płatnościami elektronicznymi w każdym miejscu, również u klienta i o każdej porze.

  3. Jak korzystać z oferty SoftPOS?
    Przyjmowanie płatności za pomocą aplikacji SoftPOS jest tak samo proste, jak za pomocą tradycyjnego terminala. Wystarczy zalogować się do aplikacji (lub ją otworzyć), wpisać kwotę sprzedaży oraz poprosić klienta o przyłożenie instrumentu płatniczego (karty, zegarka, smartfona) w celu zrealizowania płatności. Jako potwierdzenie transakcji, otrzymuje się elektroniczny rachunek, który później można wysłać klientowi drogą e-mailową lub sms-em.

Jedna aplikacja, wiele udogodnień

Korzystanie z aplikacji SoftPOS może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Aplikacja zastępuje terminal, więc nie trzeba posiadać dodatkowego urządzenia w firmie lub inwestować w kolejne, w przypadku np. rozwijania punktów sprzedaży. SoftPOS pozwala, tak jak terminal przenośny, przyjmować płatności o każdej porze i w każdym miejscu, również poza siedzibą firmy, zatem można zabrać go ze sobą na spotkania biznesowe, targi, konferencje, eventy, a tym samym umożliwić klientom zrealizowanie zakupu „na miejscu”. Urządzenie sprawdzi się szczególnie w „mobilnych” zawodach, które wymagają kontaktu z klientem, np. usługach świadczonych w domu klienta czy wiążących się z dowozem. SoftPOS przyda się każdemu przedsiębiorcy, który sam prowadzi swój biznes, często pracuje poza swoją siedzibą lub dostarcza towar.

Dzięki aplikacji przedsiębiorcy zmniejszają koszty obsługi płatności bezgotówkowych, gdyż użytkownicy aplikacji SoftPOS płacą niższą miesięczną kwotę za korzystanie z aplikacji lub nie płacą jej wcale. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa SoftPOS dostępny jest przez 5 miesięcy bez żadnych opłat.

***

Fundacja Polska Bezgotówkowa
Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechniania i promocji obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu