Co roku Google przedstawia listę najczęściej wyszukiwanych haseł na całym świecie i w poszczególnych krajach. Rok 2021 zdominował koronawirus i związane z nim tematy. Szczepienia, podróże, loteria – wszystko w tym roku kręciło się wokół pandemii. Najpopularniejsze pytanie minionego roku to „Ile zakażeń dzisiaj?” Nie były to jednak jedyne hasła wyszukiwane przez internautów na całym świecie. Ich zainteresowania i pytania dotyczyły bardzo rozległej tematyki. Nie zabrakło wyszukiwań dotyczących biznesu i ekologii.
W pierwszej dziesiątce tematów, o których dyskutowano najczęściej znalazły się tematy gospodarcze. Miejsce 9. zajął Nowy Ład, a 10. podatek cukrowy. Polscy internauci byli zainteresowani odpowiedziami na pytania ile kosztuje test na covid, chleb czy bitcoin.
Internauci marzą o własnym biznesie
Użytkownicy sieci postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Wskazują na to wyszukiwania pomysłów na rozwój własnego biznesu. Jak podaje Google „popularność hasła jak zacząć biznes, przebiła w wyszukiwaniach pytanie jak dostać pracę.”
A pomysłów na własny biznes jest wiele. Wyszukiwarka Google dostarczy nam wszelkich, podstawowych informacji. Doradzi, czy bardziej opłaci nam się franczyza, startup, zakup istniejącej firmy, partnerstwo handlowe, a może zostanie wolnym strzelcem?
Lockdown i ograniczenia z nim związane dały Polakom w kość. Był czas na gotowanie, na naukę i na rozwijanie swoich umiejętności. To poskutkowało rekordową popularnością wyszukiwania słów „otwarcie restauracji”. Jednak nad otwarciem własnego lokalu warto się jeszcze zastanowić. Czy w obecnych czasach jest to opłacalne? Z drugiej strony wśród najczęściej wyszukiwanych pytań znalazło się pytanie „Czy restauracje są otwarte?”
„Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej podała, że do września 2020 r. upadłość z powodu lockdownu ogłosiło 7-8 tys. placówek gastronomicznych, a w kwietniu-maju 2021 r. bilans ten będzie wynosił już 15 tys. placówek. Oznaczałoby to, że nieco ponad rok epidemii zredukowałby liczbę działających w Polsce lokali gastronomicznych o ok. 20%” – podaje BOŚ Bank w raporcie branżowym.
W marcu gwałtowny wzrost wyszukiwań odnotowało hasło „kanał Sueski”. Nic dziwnego, bo po tym jak kanał został zablokowany przez gigantyczny statek, wpłynęło to na cały handel międzynarodowy. Przypomnijmy, że Kanał Sueski był zablokowany w dniach 23-29 marca 2021 r. przez niemal 400-metrowy kontenerowiec Ever Given. W chwili odblokowania na przepłynięcie kanałem czekało ponad 450 statków.
Wzrost zainteresowania ociepleniem klimatu
„Jak dbać o środowisko?” – to kolejne hasło, które w 2021 roku biło rekordy wyszukiwań na całym świecie. Internautów interesował m.in. wpływ zmiany klimatu, a liderem tych wyszukiwań było Fidżi. Nowym trendem było również hasło zrównoważony rozwój. To oznacza, że świadomość użytkowników sieci stale rośnie.
W październiku, tuż przed Konferencją Klimatyczną ONZ w Glasgow brytyjscy internauci zaczęli wręcz masowo szukać odpowiedzi na pytania „czy ludzie powodują zmiany klimatyczne” oraz „jak ograniczenie mięsa pomaga walczyć ze zmianami klimatycznymi”. Podczas konferencji odbyło się wiele rozmów, padło wiele obietnic i zakrojonych na globalną skalę planów. Na efekty musimy jednak jeszcze poczekać. W planach jest podtrzymanie rezygnacji z węgla, zaprzestanie wylesiania czy inwestycja w zielone technologie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?