Współpraca z mediami - jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

Materiał informacyjny - Commplace Sp. z o.o. Sp. k.
Współcześnie działania marketingowe skupiają się głownie w sieci. Firmy prężnie rozwijają się dzięki stronom lub sklepom internetowym. Dobre rezultaty przynoszą również płatne kampanie marketingowe, które efektywnie przyciągają nowych klientów. Współpraca z mediami może okazać się równie skuteczna, przy czym jest wariantem bez kosztów. Dowiedz się, jak współpraca z mediami może wpłynąć na Twoją markę!

Od czego zacząć budowanie wizerunku?

Stworzenie pożądanego wizerunku firmy to proces, który z czasem przyniesie efekty, w postaci rozpoznawalności i zaufania konsumentów. Aby marka miała szansę zaistnieć w sieci, nie musi od razu podejmować współpracy z wszystkimi możliwymi mediami. „Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa w sieci powinno przede wszystkim opierać się o dobrze zbudowaną stronę lub sklep marki, które powinny zostać wyposażone w możliwość komunikacji z odbiorcami.” - zauważa Sebastian Kopiej, prezes zarządu, agencja PR Commplace. „Doskonałym medium, dzięki któremu stale utrzymuje się kontakt z klientami, jest blog. Treści udostępniane na blogu powinny stale docierać do naszych klientów poprzez swój wartościowy kontent, a także wpływać na pozycjonowanie naszej strony.” – dodaje ekspert.

Kolejnym etapem budowania wizerunku firmy powinno być założenie wizytówki Google - źródła podstawowych informacji, jak: lokalizacja, mail, numer telefonu czy opinie o biznesie. Wizerunek marki warto uzupełnić o fanpage marki w social mediach, jak Facebook czy LinkedIn. W wyborze skutecznej drogi budowania marki nieoceniona jest pomoc profesjonalistów. Agencja public relations o ugruntowanej pozycji na rynku, posiadająca doświadczenie i wypracowane kontakty w mediach, to partner, z którym osiągnięcie celu okazuje się o wiele łatwiejsze. W Commplace przeprowadziliśmy już setki skutecznych kampanii, które przełożyły się na wyniki i zadowolenie naszych klientów.

Jak influencerzy mogą pomóc z promocji marki lub produktu?

W ostatnich latach rynek influencer marketingu rozrasta się i zyskuje na popularności. Działania z zakresu influencer marketingu powinny jednak zostać poprzedzone szeroką analizą rynku, grupy odbiorców, a szczególnie - skrupulatnym zweryfikowaniem osoby mającej promować naszą ofertę. Musi to być ktoś, kto wyznaje podobne wartości do klientów firmy, kto identyfikuje się z jej wizją i misją. Podejmowanie tego typu aktywności warto dobrze zaplanować, aby w wyniku współpracy marki ze znaną osobą nie nadszarpnąć wizerunku firmy, zamiast go wzmocnić.

Informacja prasowa – klasyka wciąż się broni

Jednym z najskuteczniejszych i najstarszych narzędzi PR jest informacja prasowa. Tzw. notka prasowa od lat cieszy się pozytywnym odbiorem konsumentów. Dzieje się tak, ponieważ w porównaniu do płatnych działań marketingu internetowego, treści dystrybuowane nieodpłatnie cieszą się wysokim zaufaniem czytelników. Współpraca z dziennikarzami może być jednak dużym wyzwaniem dla niezorientowanych. Dlatego warto skorzystać ze sprawdzonych metod i doświadczenia agencji public relations. Commplace od lat współpracuje z mediami, dzięki czemu wiemy jak najlepiej wyróżnić Twoje treści tak, aby nie zginęły w morzu informacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu