1 z 4
Przewijaj galerię w dół
Istotne jest, by proces ładowania rozpocząć bezpośrednio po...
fot. Aleksandra Pazda / Polska Press

Istotne jest, by proces ładowania rozpocząć bezpośrednio po skończonej jeździe, kiedy bateria jest jeszcze ciepła, zwłaszcza zimą – pozwoli to uniknąć strat związanych z potrzebą ogrzania baterii.

2 z 4
Samochód elektryczny średniej klasy dysponuje najczęściej...
fot. Aleksandra Pazda / Polska Press

Samochód elektryczny średniej klasy dysponuje najczęściej baterią o pojemności ok. 40-60 kWh. Pozwala to na przejechanie – w zależności od stylu jazdy, warunków na drodze i samej trasy – ok. 200-350 kilometrów. Można zatem przyjąć, że przeciętny elektryk w trakcie ekonomicznej jazdy zużywa około 18 kWh na 100 kilometrów.

3 z 4
Korzystnym rozwiązaniem może być również wykorzystanie...
fot. Aleksandra Pazda / Polska Press

Korzystnym rozwiązaniem może być również wykorzystanie taryfy dwustrefowej i ładowanie pojazdu poza tzw. szczytem, kiedy jest najtaniej. Większość dostępnych taryf dwustrefowych to niższe ceny prądu w godzinach nocnych (między 22:00 a 6:00) oraz w ciągu dnia (najczęściej między 13:00 a 15:00).

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Ruszyła budowa okrętu. To flagowy program o wartości 15 mld zł

Ruszyła budowa okrętu. To flagowy program o wartości 15 mld zł

Nowy pomysł na legendarny zakład. Jest gwarancja długoterminowych zamówień

Nowy pomysł na legendarny zakład. Jest gwarancja długoterminowych zamówień

Polecamy

Prezydent RP w Zakopanem: Mam nadzieję, że uda się dokonać rewitalizacji Nosala

Prezydent RP w Zakopanem: Mam nadzieję, że uda się dokonać rewitalizacji Nosala

Nowy pomysł na legendarny zakład. Jest gwarancja długoterminowych zamówień

Nowy pomysł na legendarny zakład. Jest gwarancja długoterminowych zamówień

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym