
Wydawać by się mogło, że umiemy się uczyć. Okazuje się jednak, że mało kto w pełni wykorzystuje swoje możliwości.
Oto 10 praktycznych rad, dzięki którym wyciągniesz dla siebie więcej ze stażu, szkolenia lub praktyki.

10. Myśl wizualnie
Staraj się myśleć obrazami i symbolami. Rób skrótowe notatki, rysuj diagramy i wyrażaj treści za pomocą prostych rysunków. Wizualizuj swoje myśli tak często, jak tylko jest to możliwe.
Świadome rysowanie poprawia zapamiętywanie o 60-90% - wynika z badań opublikowanych przez Wall Street Journal. Nawet robienie podczas rozmowy bazgrołów niezwiązanych z konwersacją pomaga nam się skoncentrować.

9. Utrwalaj zdobytą wiedzę
W nauce bardzo duże znaczenie ma systematyczność. Najwięcej zapamiętujemy w ciągu kilku dni od nauki, dlatego tak ważne jest powtarzanie materiałów.
Wiele osób sabotuje swoje cele i odkłada rzeczy do zrobienia na później. Wywołuje to w nich dodatkowe napięcie i poczucie winy. Nie robią ważnych dla siebie rzeczy, mimo że im na nich zależy. W psychologii zjawisko to nazywa się prokrastynacją.
Ze złymi nawykami można walczyć, ale wymaga to podjęcia dużego trudu. Tylko przez systematyczne działanie możemy pozbyć się utrwalonego wzorca. Dobrą praktykę stanowią: sporządzanie list to-do, ustalanie priorytetów, korzystanie z przypomnień w telefonie i post-it notes czy rozkładanie skomplikowanych projektów na mniejsze etapy.

8. Zgłaszaj się do nowych zadań
Pracodawcy poszukują proaktywnych pracowników, ale na początku kariery trudno jest zabłysnąć. Wielu nowicjuszom brakuje też pewności siebie. Na szczęście można ją rozwijać. Widzący twoje zaangażowanie w cele biznesowe pracodawca szybciej doceni ciebie niż pasywnego pracownika.
Nie czekaj, aż ktoś wywoła cię do tablicy, tylko zgłaszaj się do nowych zadań, a jeżeli masz odpowiednie zasoby czasowe, możesz dodatkowo zaproponować pomoc kolegom. Pamiętaj, że osoby, dla których praca oznacza jedynie wykonywanie swoich obowiązków, są gorzej postrzegane niż pracownicy wychodzący z własną inicjatywą. Zaangażowany pracownik prędzej usprawni proces czy opracuje nowe, lepsze rozwiązanie.