1 z 4
Przewijaj galerię w dół
Musimy doprowadzić do sytuacji, w której jak największa...
fot. Mariusz Kapała / Polska Press

Musimy doprowadzić do sytuacji, w której jak największa liczba tych pojazdów będzie wyposażona w napęd elektryczny. Nie możemy pozwolić sobie na to, by w dalszym ciągu pozostawać największym złomowiskiem Europy. Aby elektromobilność stała się w Polsce trendem masowym potrzebuje wsparcia obejmującego również rynek używanych EV.

2 z 4
W badaniu zapytano również jaki powinien być maksymalny...
fot. Aleksandra Pazda /Polska Press

W badaniu zapytano również jaki powinien być maksymalny wiek, przebieg oraz cena pojazdu, który podlegałby wsparciu. Średnie wartości uzyskane w ankiecie wynosiły odpowiednio 4,1 roku, 69 tys. km oraz 146 tys. zł.

3 z 4
Przykładowo, maksymalna wysokość dofinansowania, którą można...
fot. Adam Wojnar/Polska Press

Przykładowo, maksymalna wysokość dofinansowania, którą można uzyskać przy zakupie używanego BEV w Niderlandach wynosi 2 tys. euro, w Niemczech – do 6 tys. euro, zaś na Litwie i we Francji (przy uwzględnieniu premii za równoległe zezłomowanie pojazdu spalinowego) – odpowiednio 3,5 i do 6 tys. euro.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Mentalna transformacja kluczem do adaptacji w erze szybkich zmian

Mentalna transformacja kluczem do adaptacji w erze szybkich zmian

Polecamy

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jesteśmy w okresie przedwojennym. Cyberczołgi są tuż za rogiem

Jesteśmy w okresie przedwojennym. Cyberczołgi są tuż za rogiem

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"