
Nie panikuj
Rekruter z pewnością domyśla się, że rozmowa może wywoływać stres. Jednak są pewne granice w jego okazywaniu, których lepiej nie przekraczać. Może to sugerować, że praca w grupie, w kontakcie z innymi ludźmi wywołuje stres utrudniający wykonywanie zadań.
Zapomnij o przygryzaniu długopisów, częstym poprawianiu włosów, stukaniu palcami o blat biurka itp. Dla rozluźnienia, przed rozmową oddychaj spokojnie, usiądź wygodnie, otwórz okno w pomieszczeniu, co dotleni organizm. Możesz też we wstępie zaznaczyć, że jesteś przejęty rozmową. Jednak nerwowe ruchy trzymaj pod kontrolą.

Nie zasłaniaj twarzy
Mimo zdenerwowania staraj się unikać nerwowych gestów wokół twarzy i zasłaniania jej. Podpieranie brody nie wchodzi w grę! To dodatkowa bariera podczas rozmowy wideo, gdzie twarz ma najwięcej do powiedzenia. Poza tym zasłanianie ust może wpłynąć na jakość dźwięku. Jeśli nie wiesz co zrobić z rękoma, oprzyj je o biurko lub połóż na kolanach, a w dłoniach trzymaj np. notatnik, długopis.

Zadbaj o dress code i estetyczny wygląd
Rozmowa zdalna nie zwalnia z obowiązku stosownego ubioru. O ile nie wymaga tego rodzaj pracy i kultura danej firmy, nie musisz wskakiwać w garnitur. Jednocześnie strój sportowy, piżama czy stylizacja plażowa są zdecydowanie nie na miejscu. Stonowane kolory, koszula, umyte włosy, promienna twarz zadziałają na plus.
Top na ramiączkach zostaw na nieoficjalne rozmowy wideo z bliskimi.

Uważaj na...pewność siebie
Powinna być wyważona. Ręce założone za głowę, mocne odchylanie się do tyłu lub krzyżowanie ramion przed sobą mogą sugerować zarozumialstwo i narcystyczne usposobienie. Jeśli wiesz, że naturalnie często przyjmujesz taką pozycję, warto przećwiczyć pozycję ciała przed rozmową: sylwetka wyprostowana, dłonie swobodnie spoczywające na biurku, stopy dotykające podłoża, głowa lekko pochylona w stronę ekranu (rozmówcy).