
Zdobycie serc i umysłów kupujących w środku letniego wypoczynku to trudna sztuka. Prime Day stanowi bardzo potrzebny impuls dla branży detalicznej, a efekt halo zwiększa sprzedaż nawet w witrynach innych niż Amazon. W tym roku nie było wyjątków - sprzedaż online dla marek i sprzedawców detalicznych sprzedających bezpośrednio przez własne strony wzrosła o 8% we wtorek i środę w drugim tygodniu lipca w porównaniu z tym samym dwudniowym okresem w lipcu 2021 roku.

Produkty o wysokich cenach, takie jak elektronika i sprzęt sportowy, odnotowały gigantyczny wzrost sprzedaży wakacyjnej w 2020 roku i pierwszej połowie 2021 roku - co nasyciło rynek towarem i zmniejszyło liczbę zainteresowanych klientów.

Klienci mogli liczyć na największe przeceny w przypadku ubrań (25%) oraz urządzeń AGD (23%). Najmniejsze rabaty (7%) dotyczyły artykułów wyposażenia wnętrz, mebli, zabawek oraz artykułów sportowych, wynika z analizy danych sprzedażowych dokonanych przez ekspertów Salesforce.

Kluczowa korzyść dla konsumentów z tegorocznego Prime Day? Długo wyczekiwany sezon rabatów w końcu powrócił! Skala rabatów i przecen w dniach 12-13 lipca powróciła do poziomów typowych dla okresu wakacyjnego po 2021 roku.