
Mimo trudnej sytuacji wywołanej zamknięciem restauracji, lokali gastronomicznych i hoteli, mniejsze browary zostały z dużą ilością niesprzedanego piwa. W obawie przed dużymi stratami finansowymi, marki prowadziły intensywne kampanie reklamowe i rozpoczęły przeceny produktów z krótką datą ważności.

Kolejną kategorią, która podbija serca Polaków, są piwa kraftowe, czyli te pochodzące z lokalnych, rzemieślniczych browarów. Mimo trudnej sytuacji wywołanej zamknięciem restauracji, lokali gastronomicznych i hoteli, mniejsze browary zostały z dużą ilością niesprzedanego piwa. W obawie przed dużymi stratami finansowymi, marki prowadziły intensywne kampanie reklamowe i rozpoczęły przeceny produktów z krótką datą ważności. Wszystko to przyczyniło się do popularyzacji piwa kraftowego wśród konsumentów – w 2020 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się piwa Namysłów (139,44% r/r) i Zatecky (97,77% r/r).

W 2020 roku największy wzrost zainteresowania odnotowały piwa smakowe (+94,17% r/r), IPA/APA (+95,94% r/r) oraz pilzner (92,54% r/r).

Od stycznia do kwietnia 2021 roku zainteresowanie piwem wśród użytkowników aplikacji Listonic wzrosło średnio o 34,61% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W walce o uwagę konsumenta pomagają liczne promocje w popularnych dyskontach oraz wprowadzanie nowych, piwnych marek do sieci handlowych.