
E-sklepy chcąc zdobyć i utrzymać klientów muszą już teraz dobrze przygotować się do sezonu. Zwłaszcza, że niektórzy konsumenci zaczynają poszukiwania ofert już trzy tygodnie przed szczytem promocji.

„Polowanie” na idealne oferty zaczyna się na długo przed Czarnym Piątkiem, który w tym roku odbędzie się 26 listopada. Klienci ze Stanów Zjednoczonych sprawdzają strony produktów, które chcą kupić w specjalnych ofertach, średnio już 14 dni przed rozpoczęciem wyprzedaży. Europejczycy swoje zakupy planują jeszcze wcześniej – Francuzi 18 dni, a Niemcy 24 dni przed Black Friday.

E-sklepy powinny, na wzór tych stacjonarnych, przygotować swoje witryny na okres wyprzedaży, tak aby przyciągnąć uwagę konsumenta. Jest to okazja, aby urozmaicić swoją stronę główną wizualizacjami i kolorami. Przydatne są też specjalne moduły – np. wyświetlające licznik czasu, jaki pozostał do końca wyprzedaży.

W szczycie sezonu zakupowego 2020 wiele sklepów było otwartych, z dodatkowymi środkami bezpieczeństwa. Mimo to klienci robili zakupy online.