
Za podstawowe powody braku podjęcia jakichkolwiek kroków w celu wyjaśnienia sytuacji i odzyskania wydanych środków większość respondentów podawała niewielki koszt zakupionych artykułów (36%), zbyt drogą przesyłkę do sprzedawcy (30%) czy skomplikowaną procedurę zwrotu (28%).

Z badania PayPal wynika, że co piąty kupujący w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił pieniądze, bo nie zdecydował się na zwrot produktu zakupionego online, mimo że ten nie spełniał jego oczekiwań, np. był uszkodzony lub różnił się od opisu w sklepie.[b] Nie każdy ma czas czy chęć, aby samodzielnie dociekać swoich praw i toczyć spory z nieuczciwymi sprzedawcami.

Za podstawowe powody braku podjęcia jakichkolwiek kroków w celu wyjaśnienia sytuacji i odzyskania wydanych środków większość respondentów podawała niewielki koszt zakupionych artykułów (36%), zbyt drogą przesyłkę do sprzedawcy (30%) czy skomplikowaną procedurę zwrotu (28%).

Z badania PayPal wynika, że co piąty kupujący w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił pieniądze, bo nie zdecydował się na zwrot produktu zakupionego online, mimo że ten nie spełniał jego oczekiwań, np. był uszkodzony lub różnił się od opisu w sklepie.[b] Nie każdy ma czas czy chęć, aby samodzielnie dociekać swoich praw i toczyć spory z nieuczciwymi sprzedawcami.