
Polacy chcą się rozwijać i oczekują oferty szkoleń od pracodawców. Większość wybiera formę zdalną, ale nie tylko. Zobacz, jakie kompetencje są najbardziej pożądane przez pracowników.

Zarządzanie zespołem
W Polsce mamy coraz więcej specjalistów, którzy zarządzają zespołami na całym świecie, począwszy od Europy poprzez Amerykę, idąc aż do Indii czy Filipin. Dlatego priorytetem zarówno dla samych pracowników, jak i firm jest rozwijanie kompetencji językowych. Przy czym znajomość jednego języka jest dzisiaj absolutnym minimum. Wśród kluczowych kompetencji, na których skupiają się dzisiaj Polacy są kompetencje liderskie, zarządzanie i komunikacja z zespołem. – czytamy komentarz Daniela Idźkowskiego w analizie badań GoodHabitz.

Nauka języków obcych
Najbardziej pożądane języki obce to:
- angielski
- hiszpański
- niemiecki
Otwartość na naukę języków wyraża ponad 30 proc. respondentów. Dzieje się tak ze względu na międzynarodowe środowisko pracy i fakt, że coraz częściej pracujemy zdalnie w zespołach rozproszonych, a język angielski stał się podstawowym środkiem komunikacji – komentuje Dariusz Idźkowski.

Zdrowie i bezpieczeństwo
Zaledwie 18 proc. badanych wykazało zainteresowanie szkoleniami z obszaru zdrowia i bezpieczeństwa. Pamiętajmy, że pracodawca ma obowiązek zapoznać nowo przyjętych pracowników z obowiązującymi zasadami BHP w miejscu pracy, a także – w zależności od branży – cyklicznie powtarzać szkolenia BHP. Wynika to m.in. z często zmieniających się przepisów lub formy pracy. Tak było w przypadku pracy zdalnej. Więcej o tym:https://strefabiznesu.pl/wypadek-w-pracy-zdalnej-nie-ma-szczegolnych-zasad-co-do-wypadkow-podczas-pracy-zdalnej-co-mowia-przepisy-bhp/ar/c3-15973991?czy_podglad=t