Ulubione sklepy Polaków dobrze otwarły 2025 rok. Jeden ma szczególne zadanie

Maciej Badowski
Opracowanie:
– Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC.
– Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC. CCC
Grupa CCC w pierwszym kwartale 2025 roku odnotowała wzrost przychodów i poprawiła rentowność. Przychody firmy wyniosły 2,3 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wynik EBITDA osiągnął poziom 376 milionów złotych, co oznacza wzrost o 25 proc. rok do roku. CCC kontynuuje swoją ekspansję na rynkach międzynarodowych. – Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC. Nową gwiazdą ma być Modivo.

Wzrost przychodów i wyników finansowych

W pierwszym kwartale 2025 roku grupa CCC odnotowała przychody na poziomie 2,3 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wynik EBITDA wyniósł 376 milionów złotych, co oznacza wzrost o 25 proc. rok do roku. Rentowność EBITDA poprawiła się o blisko 3 punkty procentowe, osiągając poziom 16 proc.

Szyld CCC wygenerował sprzedaż na poziomie 1 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku. HalfPrice również zanotował wzrost przychodów o 20 proc., osiągając 443 miliony złotych. Grupa Modivo odnotowała spadek dynamiki przychodów o 6 proc., co jest zgodne z założeniami strategicznymi, wynikającymi z zakończenia działalności na nierentownych rynkach.

Ekspansja i strategiczne decyzje

CCC konsekwentnie realizuje swoje cele strategiczne, co potwierdzają ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej. W 2025 roku planowane jest zwiększenie powierzchni o ponad 300 tysięcy metrów kwadratowych.

Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. mkw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla Grupy warunkach – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC.

Nadal koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej. Za nami otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach – dodał.

Dyscyplina Kosztowa i Rentowność

CCC utrzymuje ścisłą dyscyplinę kosztową, co jest kluczowe dla poprawy rentowności. W pierwszym kwartale 2025 roku wskaźnik kosztów do przychodów spadł o blisko 2 punkty procentowe do poziomu 43,9 proc.. Był to siódmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano poprawę w tym zakresie.

Marża brutto grupy CCC utrzymała się na poziomie blisko 51 proc., co jest zbliżone do wyników z roku poprzedniego. W kolejnych kwartałach na poziom marży pozytywnie wpłynie rosnący udział marek licencyjnych w ofercie.

CCC dąży do unifikacji bazy klienckiej poprzez wprowadzenie wspólnego Klubu lojalnościowego - MODIVOclub.

– Dążymy do unifikacji bazy klienckiej Grupy – właśnie wystartował wspólny dla wszystkich szyldów Klub lojalnościowy - MODIVOclub. Nasi Klienci bardzo szybko zrozumieli zasady funkcjonowania Klubu oraz korzyści wynikające przede wszystkim z 10 proc. cashback’u na przyszłe zakupy w sklepach Grupy CCC – zapowiedział Miłek.

– Te strategiczne zmiany mają na celu przekształcenie MODIVO w centrum operacyjne biznesu online całej Grupy CCC i uwalniają potencjał do jego dalszej transformacji w kierunku najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie – podkreślił.

O CCC

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym akcjonariuszem jest firma Ultro S.a.r.l. – zależna od Dariusza Miłka posiadający 33,41 proc. akcji i 39,14 proc. w głosach na WZA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu