15 nowych restauracji i ponad 40 remontów. Gigant rośnie w siłę

Maciej Badowski
Opracowanie:
AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King.
AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King. Kamil Lorańczyk
AmRest, jeden z czołowych operatorów restauracji w Europie, odnotował w I kwartale 2025 roku skonsolidowaną stratę netto wynoszącą 9,8 mln USD. Mimo to, spółka osiągnęła wzrost zysku EBITDA do 81,7 mln USD. AmRest kontynuuje rozwój, otwierając nowe restauracje i odnawiając istniejące lokale.

Wyniki finansowe AmRest w I kwartale 2025 roku

AmRest odnotował stratę netto w wysokości 9,8 mln USD przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w I kwartale 2025 roku, co stanowi wzrost w porównaniu do 2,8 mln USD straty rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 13 mln USD z 18,6 mln USD w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Wyniki kwartalne AmRest mają charakter sezonowy, z pierwszym kwartałem wykazującym z reguły niższy poziom sprzedaży. W tym okresie, poprawa wyniku z działalności operacyjnej oraz niższe koszty finansowe zostały zrównoważone przez zanotowanie nadzwyczajnych negatywnych wyników związanych ze sprzedażą udziałów w spółce SCM i wzrostem obciążeń podatkowych. Tym samym, zysk grupy [ogółem] za pierwszy kwartał wyniósł -8,7 mln euro wobec -2,1 mln euro w porównywalnym okresie 2024 roku – przekazano w komunikacie poświęconym wynikom.

Zysk EBITDA wzrósł do 81,7 mln USD, co jest nieznacznym wzrostem w porównaniu do 81,1 mln USD zysku rok wcześniej. Rentowność podstawowej działalności operacyjnej grupy, mierzona skorygowaną marżą EBITDA, wyniosła 14,2 proc., co oznacza wzrost o 6,5 proc.

Transakcje i inwestycje

Na koniec kwartału AmRest sprzedał swoje 51 proc. udziałów w SCM, co miało na celu umożliwienie spółce samodzielnego zarządzania łańcuchem dostaw oraz kontrolą jakości produktów. Wartość dekonsolidacji wyniosła 5 mln euro.

– Głównym celem transakcji było umożliwienie AmRest samodzielnego prowadzenia wszelkich działań związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw oraz kontrolą jakości produktów, co stwarza dla spółki możliwości zidentyfikowania potencjalnych, dodatkowych synergii w dalszym rozwoju biznesu. Wartość dekonsolidacji, wykazanej jako pozostałe koszty operacyjne, wyniosła 5 mln euro. Ostatecznie, EBITDA grupy ukształtowała się na poziomie 81,7 mln euro, o 0,7 proc. więcej niż porównywalnym okresie ubiegłego roku, z marżą w wysokości 13,2 proc. – napisano w informacji.

W I kwartale 2025 roku AmRest otworzył 15 nowych restauracji, a 43 lokale przeszły renowację. Łącznie, na koniec kwartału AmRest prowadził 2096 restauracji.

Stabilność finansowa i przyszłe plany

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły do 620,2 mln USD z 592,6 mln USD rok wcześniej. Wskaźnik dźwigni finansowej wyniósł 2,0x, co jest zgodne z dolną granicą docelowego przedziału wyznaczonego dla grupy. Płynność finansowa grupy wyniosła 122,8 mln euro, a dodatkowe linie kredytowe sięgnęły 219,9 mln euro.

– Wskaźnik dźwigni finansowej wyniósł 2,0x, w dolnej granicy docelowego przedziału wyznaczonego dla Grupy. Dodatkowo, płynność finansowa Grupy ukształtowała się na poziomie 122,8 mln euro. Grupa uważa, że obecny poziom, wraz z dodatkowymi liniami kredytowymi w wysokości 219,9 mln euro, odpowiada jej bieżącym potrzebom. Z kolei capex za omawiany okres wyniósł 30,9 mln euro – czytamy dalej.

– Miniony kwartał po raz kolejny wykazał siłę i zdolność adaptacji modelu biznesowego AmRest. Koncentrując się na dostarczaniu atrakcyjnej cenowo i jakościowo oferty, byliśmy w stanie nie tylko odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, ale również stawić czoła globalnym wyzwaniom, utrzymując przy tym solidne wyniki firmy. Inwestycje w otwarcia nowych restauracji i odnawianie dotychczas istniejących lokali odzwierciedlają nasze stałe zaangażowanie na rzecz długofalowego, zrównoważonego wzrostu firmy – powiedział dyrektor finansowy Eduardo Zamarripa, cytowany w komunikacie.

O AmRest

AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Źródło:AmRest/pap/isbnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu