Kultowa marka fast foodów wchodzi do Polski. Ruszyły rekrutacje

Agnieszka Kamińska
Opracowanie:
Firma Wendy's już podpisała umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie powstanie w sumie ponad 150 restauracji. W Polsce firma właśnie prowadzi rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców i ciągle szuka chętnych do prowadzenia restauracji, mat. prasowe
Firma Wendy's już podpisała umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie powstanie w sumie ponad 150 restauracji. W Polsce firma właśnie prowadzi rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców i ciągle szuka chętnych do prowadzenia restauracji, mat. prasowe mat. prasowe
Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi, która słynie m.in. z kwadratowych hamburgerów ze świeżej wołowiny, wchodzi do Polski. Wendy’s prowadzi rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców i ciągle szuka chętnych do otwarcia restauracji.

Spis treści

Do Polski wchodzi Wendy’s, amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi - właśnie szuka franczyzobiorców

Wendy’s, amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi, w ub. r. zapowiedziała rozszerzenie działalności i wejście również na polski rynek. Firma już podpisała umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji, dzięki temu w tych krajach otwartych zostanie w sumie ponad 150 restauracji. W Polsce firma właśnie prowadzi rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców i ciągle szuka chętnych. Pierwsza restauracja Wendy’s w Polsce może zostać otwarta za około rok.

Sieć wraz z franczyzobiorcami zatrudnia setki tysięcy osób w ponad 7 tysiącach restauracji na całym świecie

Przypomnijmy, że firma Wendy’s została założona w 1969 r. w USA, główna siedziba firmy znajduje się w Ohio. Sieć słynie z kwadratowych hamburgerów ze świeżej wołowiny, serwuje też m.in. kanapki z kurczakiem i nuggetsami, a także cheeseburgery Baconator i desery Frosty. Sieć wraz z franczyzobiorcami zatrudnia setki tysięcy osób w ponad 7 tysiącach restauracji na całym świecie, z czego ponad 1300 znajduje się poza Stanami Zjednoczonymi.

- Nasz sprawdzony model wejścia na nowe rynki przynosi rezultaty. Rozwój międzynarodowy opiera się na regionalnych franczyzach wielokrotnych lub umowach master franczyzy z wyłącznością na cały kraj. Oferujemy elastyczne formaty dostosowane do rynku w danym kraju. Jesteśmy w stanie coraz szybciej wprowadzać Wendy’s na nowe rynki i pilnujemy jednostkowych rentowności biznesu. Dzięki precyzyjnym planom rozwoju ustalanych z każdym partnerem zagranicznym i silnemu wsparciu ze strony Wendy’s nasza franczyza zapewnia wzrost i buduje długoterminową wartość biznesów partnerów franczyzowych – stwierdził E.J. Wunsch, prezes Wendy’s International, cytowany w komunikacie.

Roczne przychody ze sprzedaży wzrosły do poziomu prawie 2 mld dolarów

Przedstawiciele firmy zapewniają, że partnerzy franczyzowi mogą korzystać ze sprawdzonego modelu biznesowego, także szkoleń i wsparcia sieciówki. Wendy’s realizuje projekt restauracji tzw. Global Next Gen, obejmujący automatyzację samodzielnego zamawiania, integrację dostaw i inne ulepszenia cyfrowe.

- Te rozwiązania zwiększają wygodę klienta i franczyzobiorcy, ale także poprawiają wydajność operacyjną i rentowność restauracji. Partnerzy franczyzowi w Polsce będą uruchamiać restauracje w formacie zintegrowanym z projektem Global Next Gen - informują przedstawiciele Wendy’s.

Sieć szuka partnerów franczyzowych, którzy są zainteresowani współpracą długoterminową. "Szukamy master-franczyzobiorcy lub dużych regionalnych franczyzobiorców wielokrotnych z dużym doświadczeniem operacyjnym, wiedzą specjalistyczną w zakresie rozwoju lokalnego oraz udokumentowanymi osiągnięciami w zakresie przyspieszonego rozwoju marek" - podaje sieć w swojej ofercie.

Sieć szacuje, że sprzedaż burgerów w Polsce może wzrosnąć w ciągu kolejnych 5 lat o 100 proc.

W ciągu ostatnich trzech lat Wendy’s otworzyła prawie 300 nowych restauracji na 33 rynkach zagranicznych. Ekspansja zagraniczna, jak podaje spółka, przyczyniła się do wzrostu rocznych przychodów ze sprzedaży do poziomu prawie 2 miliardów dolarów. Firma spodziewa się, że 70 procent nowych restauracji w ciągu najbliższych czterech lat będzie otwierane poza USA. Polski rynek może być dla sieci bardzo obiecujący, bo jak informuje, 74% zapytanych w badaniu Polaków stwierdziło, że planuje odwiedzić restaurację Wendy’s, gdy zostanie otwarta w Polsce. Poza tym, jak wynika z jej analiz, sprzedaż burgerów w Polsce może wzrosnąć w ciągu kolejnych 5 lat o 100 proc.

- Wendy’s nigdy nie było lepiej przygotowane do przyspieszenia ekspansji w Europie. Priorytetem jest teraz nawiązanie partnerstwa z franczyzobiorcami, którzy są w pełni zaangażowani i gotowi rozwijać się razem z nami– powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s w Europie, zacytowany w komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu