Kultowa sieć fastfoodów stawia na mniejsze miejscowości w Polsce

Maciej Badowski
Opracowanie:
– Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru – mówi Tymofiejew.
– Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru – mówi Tymofiejew. Popeyes/ mat. pras.
Popeyes, znana sieć restauracji, rozpoczęła rok 2025 z impetem, otwierając pięć nowych lokali w Polsce. – Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje – zapowiada Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE. – O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach – dodaje.

Ekspansja na polskim rynku

W marcu 2025 roku Popeyes otworzył pięć nowych restauracji w Polsce, zwiększając swoją obecność na kulinarnej mapie kraju. Nowe lokale pojawiły się w Wałbrzychu, Oleśnicy, Wrocławiu, Koszalinie i Katowicach. W ciągu jednego miesiąca otwarto łącznie 1 000 m² nowej powierzchni restauracyjnej, co jest dowodem na dynamiczny rozwój sieci w Polsce.

Masterfranczyzobiorcą marki Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii jest Rex Concepts, firma odpowiedzialna również za rozwój Burger Kinga. Obecnie zatrudnia ona ponad 2,2 tys. osób w trzech krajach, a w bieżącym roku planuje zwiększyć zatrudnienie o kolejne 1,2 tys. osób. Do końca 2031 roku Rex Concepts planuje osiągnąć 700 restauracji własnych, a także poszerzyć działalność na inne rynki europejskie.

– Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje, zarówno w miastach, gdzie już jesteśmy obecni np. w Warszawie, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach jak w Białymstoku czy Olsztynie. O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach. Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru – tlumaczy Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.

– W ubiegłym roku powstały dwie wolnostojące restauracje Popeyes w Szczecinie i Mogilanach pod Krakowem, z kolei w tym roku otworzyliśmy kolejną w Oleśnicy koło Wrocławia. Mogę zdradzić, że na ten rok planujemy otwarcie jeszcze kilku restauracji w tym formacie – dodaje.

Marka chce wprowadzić nowe produkty

– Jesteśmy zadowoleni z przyjętej strategii i gotowi na dalszy rozwój. Szacujemy, że jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, sprzedaż dla obu brandów wzrośnie na koniec roku do prawie 150 mln euro – zapowiada Tymofiejew.

– W przypadku Popeyes nadal chcemy skupiać się na tym, by przede wszystkim serwować gościom to, z czego marka jest znana na całym świecie, czyli dania z kurczaka. Zależy nam też, by wysoko postawić poprzeczkę związaną z jakością jedzenia i obsługi, właściwym vibem marki w naszych własnych lokalach, a dopiero w kolejnych etapach myśleć o franczyzie i poszerzaniu menu. Ale zapewniam, że jeszcze nie raz zaskoczymy rynek w najbliższych miesiącach – dodaje.

O Popeyes

Założona w Nowym Orleanie w stanie Luizjana w USA w 1972 roku, Popeyes® ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Popeyes jest częścią Restaurant Brands International Inc. (RBI), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z prawie 45 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i ponad 32 000 restauracji w ponad 120 krajach i terytoriach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie - BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu