Spis treści
Sinsay przybliża produkty do klientów
Grupa LPP koncentruje rozwój marki Sinsay na miejscowościach poniżej 10 tys. mieszkańców.
– Chcemy trochę zrewolucjonizować handel w tych mniejszych miastach. Klient nie musi już jechać do dużej galerii handlowej, by kupić markowy produkt – marka przychodzi do niego – mówi Przemysław Mitraszewski, pełnomocnik zarządu LPP.
Firma od kilku lat testowała nowy model rozwoju, a pandemia utwierdziła ją w przekonaniu, że zmiany na rynku są trwałe. – Nowy koncept testowaliśmy od 2019 roku, a teraz rozpoczynamy jego masową realizację – dodaje Mitraszewski. Docelowo liczba sklepów Sinsay w Polsce ma przekroczyć tysiąc w najbliższych latach.
Omnichannel napędza sprzedaż
Obecnie sprzedaż w sklepach stacjonarnych odpowiada za lekko ponad 70% przychodów Sinsay, a reszta przypada na e-commerce. Oba kanały wzajemnie się wspierają.
– Jeśli klient zamówi coś online i odbierze przesyłkę w salonie, często przy okazji dokupuje kolejne produkty. Z drugiej strony, osoby, które odwiedzają sklep, są zachęcane do instalacji aplikacji i późniejszych zakupów internetowych – tłumaczy Mitraszewski.
Trend wzrostu sprzedaży online wpisuje się w szersze zmiany demograficzne i technologiczne. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie rośnie, choć nadal dominuje w dużych ośrodkach miejskich. W mniejszych miejscowościach sklepy stacjonarne pozostają kluczowe, ale rośnie zainteresowanie zakupami online, jeśli czynnikiem motywującym jest cena.
Solidne wyniki i poszerzenie asortymentu
W IV kwartale roku obrotowego 2024/25 Grupa LPP osiągnęła 5,67 mld zł przychodów i 448 mln zł zysku netto jednostki dominującej. Choć wyniki były nieco niższe od prognoz analityków, firma utrzymuje stabilną pozycję rynkową.
Sinsay nie tylko zwiększa zasięg, ale także zmienia ofertę.
– Już połowa naszego asortymentu to produkty inne niż odzież. W przyszłości spokojnie trzy czwarte naszej oferty będą stanowić artykuły wyposażenia wnętrz, produkty dla zwierząt i sportowe – zapowiada Mitraszewski.
Sklepy internetowe oferują szerszy wybór niż stacjonarne salony, których przeciętna powierzchnia wynosi około 800 m².
Strategia rozwoju Sinsay pokazuje, jak polska marka potrafi dostosować się do zmieniających się realiów rynku i oczekiwań konsumentów, także tych z mniejszych ośrodków.