Spis treści
Firma Nike ogłosiła serię zmian w swoim zespole kierowniczym
Firma Nike jest wiodącym na świecie projektantem, sprzedawcą i dystrybutorem obuwia sportowego, odzieży, sprzętu i akcesoriów do szerokiej gamy sportów i zajęć fitness. Converse, w całości należąca do Nike marka zależna, projektuje, sprzedaje i dystrybuuje sportowe obuwie, odzież i akcesoria lifestylowe.
Nike ogłosiła serię zmian w swoim zespole kierowniczym wyższego szczebla. Spółka podała, że zmiany mają na celu "przygotowanie firmy do przyszłego wzrostu".
Amy Montagne została prezesem Nike, Phil McCartney - wiceprezesem wykonawczym, dyrektorem ds. innowacji, projektowania i produktów, a Nicole Graham został wiceprezesem wykonawczym, dyrektorem ds. marketingu. Z kolei Tom Clarke został dyrektorem ds. inicjatyw wzrostu. Natomiast od lat związana z firmą Heidi O'Neill przechodzi na emeryturę.
Elliott Hill, prezes i dyrektor generalny Nike, Inc. oraz Heidi O'Neill, prezes Consumer, Product, and Brand, postanowili, że kierownictwo Consumer, Product, and Brand zostanie podzielone na trzy odrębne obszary: Consumer and Sport, Marketing i Product Creation, w tym Innovation and Design. Te role będą teraz podlegać bezpośrednio Hill. W wyniku tych zmian O'Neill postanowiła odejść z Nike po 26 latach. Będzie nadal pełnić funkcję doradczą do września 2025 r.
- Przez prawie trzy dekady Heidi była prawdziwą obrończynią Nike, sportu i sportowców na całym świecie. Jej wizja i poświęcenie na przestrzeni lat pozostawiły niezatarty ślad w Nike i wywarły wpływ na świat sportu. Spośród wielu sukcesów Heidi, ostatnio podniosła głos naszej marki, innowacyjność i linię produktów, stawiając sport i sportowców w centrum wszystkiego, co robimy. Chcę podziękować Heidi za jej pasję, zaangażowanie i służbę i życzę jej wszystkiego najlepszego w jej kolejnej przygodzie. (...) Jestem przekonany, że dzięki tej nowej strukturze i zespołowi kierowniczemu będziemy w stanie lepiej się ustawić i wykorzystać wszystkie zalety, które czynią Nike świetnym - powiedział prezes Elliott Hill, cytowany w komunikacie.
Światowa sprzedaż Nike spadła o 9 proc., przy czym w samych Chinach dynamika spadku była większa i osiągnęła 17 proc.
Z kwartalnego raportu finansowego dowiadujemy się, że światowa sprzedaż Nike spadła o 9 proc., przy czym w samych Chinach dynamika spadku była większa i osiągnęła 17 proc. W kluczowym dla Nike regionie Ameryki Północnej sprzedaż obniżyła się także o 9 proc. Wartość akcji Nike utrzymywała się na niższym poziomie niż w ubiegłym roku i zanotowała około 30 proc. spadku.
Powodem kłopotów spółki były m.in. strategiczne błędy
Analitycy twierdzą, że spadek sprzedaży jest związany ze zmianami zachowań konsumenckich, ale też błędnymi decyzjami strategicznymi samej spółki - m.in. ograniczono współpracę z tradycyjnymi sieciami handlowymi. Przejście na sprzedaż we własnych kanałach, w tym online, przyniosło negatywny skutek, jeśli chodzi o przychody. Spółka ograniczyła też dostawy popularnych modeli butów Air Force 1 i Pegasus. Ten manewr miał spowodować większe zainteresowanie produktami, tak się jednak nie stało.
