Światowy gigant sportowy w tarapatach. Walczy o powrót do formy

Agnieszka Kamińska
Opracowanie:
Analitycy twierdzą, że spadek sprzedaży jest związany ze zmianami zachowań konsumenckich, ale też błędnymi decyzjami strategicznymi samej spółki
Analitycy twierdzą, że spadek sprzedaży jest związany ze zmianami zachowań konsumenckich, ale też błędnymi decyzjami strategicznymi samej spółki EEIM, CC BY-SA 3.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0, via Wikimedia Commons
Firma Nike ogłosiła serię zmian w swoim zespole kierowniczym wyższego szczebla. Na początku roku światowa sprzedaż Nike spadła o 9 proc., przy czym w samych Chinach dynamika spadku była większa i osiągnęła 17 proc.

Spis treści

Firma Nike ogłosiła serię zmian w swoim zespole kierowniczym

Firma Nike jest wiodącym na świecie projektantem, sprzedawcą i dystrybutorem obuwia sportowego, odzieży, sprzętu i akcesoriów do szerokiej gamy sportów i zajęć fitness. Converse, w całości należąca do Nike marka zależna, projektuje, sprzedaje i dystrybuuje sportowe obuwie, odzież i akcesoria lifestylowe.

Nike ogłosiła serię zmian w swoim zespole kierowniczym wyższego szczebla. Spółka podała, że zmiany mają na celu "przygotowanie firmy do przyszłego wzrostu".

Amy Montagne została prezesem Nike, Phil McCartney - wiceprezesem wykonawczym, dyrektorem ds. innowacji, projektowania i produktów, a Nicole Graham został wiceprezesem wykonawczym, dyrektorem ds. marketingu. Z kolei Tom Clarke został dyrektorem ds. inicjatyw wzrostu. Natomiast od lat związana z firmą Heidi O'Neill przechodzi na emeryturę.

Elliott Hill, prezes i dyrektor generalny Nike, Inc. oraz Heidi O'Neill, prezes Consumer, Product, and Brand, postanowili, że kierownictwo Consumer, Product, and Brand zostanie podzielone na trzy odrębne obszary: Consumer and Sport, Marketing i Product Creation, w tym Innovation and Design. Te role będą teraz podlegać bezpośrednio Hill. W wyniku tych zmian O'Neill postanowiła odejść z Nike po 26 latach. Będzie nadal pełnić funkcję doradczą do września 2025 r.

- Przez prawie trzy dekady Heidi była prawdziwą obrończynią Nike, sportu i sportowców na całym świecie. Jej wizja i poświęcenie na przestrzeni lat pozostawiły niezatarty ślad w Nike i wywarły wpływ na świat sportu. Spośród wielu sukcesów Heidi, ostatnio podniosła głos naszej marki, innowacyjność i linię produktów, stawiając sport i sportowców w centrum wszystkiego, co robimy. Chcę podziękować Heidi za jej pasję, zaangażowanie i służbę i życzę jej wszystkiego najlepszego w jej kolejnej przygodzie. (...) Jestem przekonany, że dzięki tej nowej strukturze i zespołowi kierowniczemu będziemy w stanie lepiej się ustawić i wykorzystać wszystkie zalety, które czynią Nike świetnym - powiedział prezes Elliott Hill, cytowany w komunikacie.

Światowa sprzedaż Nike spadła o 9 proc., przy czym w samych Chinach dynamika spadku była większa i osiągnęła 17 proc.

Z kwartalnego raportu finansowego dowiadujemy się, że światowa sprzedaż Nike spadła o 9 proc., przy czym w samych Chinach dynamika spadku była większa i osiągnęła 17 proc. W kluczowym dla Nike regionie Ameryki Północnej sprzedaż obniżyła się także o 9 proc. Wartość akcji Nike utrzymywała się na niższym poziomie niż w ubiegłym roku i zanotowała około 30 proc. spadku.

Powodem kłopotów spółki były m.in. strategiczne błędy

Analitycy twierdzą, że spadek sprzedaży jest związany ze zmianami zachowań konsumenckich, ale też błędnymi decyzjami strategicznymi samej spółki - m.in. ograniczono współpracę z tradycyjnymi sieciami handlowymi. Przejście na sprzedaż we własnych kanałach, w tym online, przyniosło negatywny skutek, jeśli chodzi o przychody. Spółka ograniczyła też dostawy popularnych modeli butów Air Force 1 i Pegasus. Ten manewr miał spowodować większe zainteresowanie produktami, tak się jednak nie stało.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu