Niepokojące dane sprzedaży detalicznej. Klienci przestali kupować

Marek Knitter
Sprzedaż detaliczna nieoczekiwania mocno spadła w lutym choć analitycy oczekiwali wzrostu
Sprzedaż detaliczna nieoczekiwania mocno spadła w lutym choć analitycy oczekiwali wzrostu fot.JAKUB STEINBORN
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) spadła o 0,5 proc. rdr w lutym 2025 r. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 6 proc.

Spis treści

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2025 r. była niższa niż przed rokiem o 0,5 proc. (wobec wzrostu o 6,1 proc. w lutym 2024 r.). W porównaniu ze styczniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 6 proc. W okresie styczeń-luty2 2025 r. sprzedaż wzrosła rdr o 2 proc. (wobec wzrostu o 4,6 proc. w analogicznym okresie 2024 r.) - czytamy w komunikacie.

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2025 r. była o 3,2 proc. niższa niż w styczniu 2025 r.

Dane rozjechały się z oczekiwaniami analityków

Tymczasem analitycy oczekiwali w lutym 3,3-proc. wzrost rdr (sprzedaż w cenach stałych).

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w lutym była wyższa niż przed rokiem o 0,6 proc. i spadła o 6 proc. mdm, podano także.

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł 

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 9 proc. w lutym br. z 8,6 proc. przed rokiem.

W lutym 2025 r. wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących była o 5,2 proc. wyższa niż przed rokiem. Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 8,6 proc. do 9 proc. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 24,8 proc. przed rokiem do 28 proc.), natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 24,2 proc. do 19,7 proc.). Niewielki spadek udziału zaobserwowano również w grupie „meble, rtv, agd” (z 19 proc. do 18,8 proc.) - czytamy w komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu