Największy producent telewizyjno-filmowy w Polsce szykuje ofensywę

Marek Knitter
Spółka przygotowuje się m.in. do nowego serialu dla telewizji Polsat
Spółka przygotowuje się m.in. do nowego serialu dla telewizji Polsat fot.123fr
ATM Grupa w obliczu dużego wzrostu kosztów produkcji treści, będzie szukać modeli, które będą pozwalały na zbieranie finansowania od kilku nadawców, zapowiedział prezes Andrzej Muszyński.

Spis treści

Spółka chce również rozwijać udostępnianie swoich treści w formie licencji. Zdaniem prezesa perspektywy rozwoju segmentu produkcji treści w tym roku są bardzo dobre.

- Skupiamy się na corowym biznesie, którym jest produkcja treści. Modele dystrybucyjne zmieniają się bardzo szybko. Mierzymy się z dużym wzrostem kosztów produkcji i wielu naszych klientów nie jest w stanie poradzić sobie z samodzielnym sfinansowaniem produkcji. Będziemy szukać takich modeli, które będą pozwalały nam na zbieranie finansowania od kilku nadawców. Będziemy starali się mocno rozwijać w kierunku produkcji. Będziemy szukać udostępniania naszych treści w formie licencji i liczę na to, że Urszula Piasecka, która jest nowym członkiem zarządu nam w tym bardzo pomoże - powiedział prezes Andrzej Muszyński, podczas wideokonferencji.

W segmencie produkcji treści ATM Grupa zrealizowała m.in. serial dla Disneya

- Jest to jedyna produkcja disneyowska w tej części Europy. Od tego, jak pójdzie "Breslau", będą zależały dalsze kroki Disneya na rynku środkowoeuropejskim. "Breslau" powinno mieć swoją premierę jesienią tego roku. I nie możemy się tego doczekać, bo to bardzo dobry serial. Oprócz tego kontynuowaliśmy w zasadzie wszystkie swoje produkcje dla telewizji naziemnych. Poszerzyliśmy to portfolio o nowy serial na antenie Polsatu. No i perspektywy rozwoju tego segmentu w tym roku są bardzo dobre – powiedział także prezes.

Dodał, że spółka przygotowuje się do nowego serialu dla telewizji Polsat.

- Rozpoczęliśmy realizację nowego serialu premium, który trafi na jedną z platform i do jednej z telewizji naziemnych. Przygotowujemy się do zdjęć, do komercyjnego filmu komedii "Jak żyć, żeby nie zwariować". Jesienią planujemy nową produkcję, która trafi do kolejnej z platform i jesteśmy w trakcie realizacji wysokobudżetowego serialu dokumentalnego dla Netflixa. Również dla tej platformy przygotowujemy nowy projekt fabularny, kostiumowy. To już raczej produkcja na rok przyszły - wymienił także prezes Muszyński.

Jak dodał dwie przyszłoroczne produkcje, jeden serial i jeden film otrzymały już w tym roku dofinansowanie i prawdopodobnie trafią one do produkcji.

Segment produkcji treści zanotował dobre wyniki

Segment produkcji treści zanotował w 2024 roku 153,4 mln zł przychodów (+3,4% rdr, przychody w całości od kontrahentów zewnętrznych) i wypracował 26,4 mln zł wyniku EBITDA (+4,0% rdr) oraz 15,2 mln zł zysku netto (+8,6% rdr).

W 2024 roku na 41 antenach (nie licząc SVOD) można było oglądać 47 produkcji ATM Grupy, co przełożyło się na ponad 21 tys. godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 98%, co oznacza, że ponad 33,5 mln osób oglądało realizacje grupy w tym okresie.

ATM Grupa jest największym niezależnym producentem telewizyjno-filmowym w Polsce. Działa od 1992 roku i jako jedyna w branży posiada status spółki publicznej notowanej na warszawskiej giełdzie (od 2004 r.).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu