Spis treści
Spółka chce również rozwijać udostępnianie swoich treści w formie licencji. Zdaniem prezesa perspektywy rozwoju segmentu produkcji treści w tym roku są bardzo dobre.
- Skupiamy się na corowym biznesie, którym jest produkcja treści. Modele dystrybucyjne zmieniają się bardzo szybko. Mierzymy się z dużym wzrostem kosztów produkcji i wielu naszych klientów nie jest w stanie poradzić sobie z samodzielnym sfinansowaniem produkcji. Będziemy szukać takich modeli, które będą pozwalały nam na zbieranie finansowania od kilku nadawców. Będziemy starali się mocno rozwijać w kierunku produkcji. Będziemy szukać udostępniania naszych treści w formie licencji i liczę na to, że Urszula Piasecka, która jest nowym członkiem zarządu nam w tym bardzo pomoże - powiedział prezes Andrzej Muszyński, podczas wideokonferencji.
W segmencie produkcji treści ATM Grupa zrealizowała m.in. serial dla Disneya
- Jest to jedyna produkcja disneyowska w tej części Europy. Od tego, jak pójdzie "Breslau", będą zależały dalsze kroki Disneya na rynku środkowoeuropejskim. "Breslau" powinno mieć swoją premierę jesienią tego roku. I nie możemy się tego doczekać, bo to bardzo dobry serial. Oprócz tego kontynuowaliśmy w zasadzie wszystkie swoje produkcje dla telewizji naziemnych. Poszerzyliśmy to portfolio o nowy serial na antenie Polsatu. No i perspektywy rozwoju tego segmentu w tym roku są bardzo dobre – powiedział także prezes.
Dodał, że spółka przygotowuje się do nowego serialu dla telewizji Polsat.
- Rozpoczęliśmy realizację nowego serialu premium, który trafi na jedną z platform i do jednej z telewizji naziemnych. Przygotowujemy się do zdjęć, do komercyjnego filmu komedii "Jak żyć, żeby nie zwariować". Jesienią planujemy nową produkcję, która trafi do kolejnej z platform i jesteśmy w trakcie realizacji wysokobudżetowego serialu dokumentalnego dla Netflixa. Również dla tej platformy przygotowujemy nowy projekt fabularny, kostiumowy. To już raczej produkcja na rok przyszły - wymienił także prezes Muszyński.
Jak dodał dwie przyszłoroczne produkcje, jeden serial i jeden film otrzymały już w tym roku dofinansowanie i prawdopodobnie trafią one do produkcji.
Segment produkcji treści zanotował dobre wyniki
Segment produkcji treści zanotował w 2024 roku 153,4 mln zł przychodów (+3,4% rdr, przychody w całości od kontrahentów zewnętrznych) i wypracował 26,4 mln zł wyniku EBITDA (+4,0% rdr) oraz 15,2 mln zł zysku netto (+8,6% rdr).
W 2024 roku na 41 antenach (nie licząc SVOD) można było oglądać 47 produkcji ATM Grupy, co przełożyło się na ponad 21 tys. godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 98%, co oznacza, że ponad 33,5 mln osób oglądało realizacje grupy w tym okresie.
ATM Grupa jest największym niezależnym producentem telewizyjno-filmowym w Polsce. Działa od 1992 roku i jako jedyna w branży posiada status spółki publicznej notowanej na warszawskiej giełdzie (od 2004 r.).
