Spis treści
- Nasz poziom inwestycji i liczby nowych otwarć również będzie zbliżony do ubiegłorocznego, co potwierdza nasze zaangażowanie w rozszerzanie zasięgu AmRest w połączeniu z efektywnym wykorzystaniem generowanych przez nas zasobów - powiedział podczas telekonferencji dla inwestorów Luis Comas, dyrektor generalny AmRestu.
W 2024 roku AmRest otworzył 109 restauracji brutto. Jednocześnie, przeprowadzono 251 renowacji.
Luis Comas dodał, że firma oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży przy założeniu, że w wielu krajach europejskich nadal panować będzie trudne otoczenie gospodarcze i polityczne.
Wyniki za 2024 ro i zapowiadana dywidenda
W 2024 roku skonsolidowane przychody grupy wyniosły 2.556,3 mln euro, co oznacza wzrost o 5,1 proc. rdr. Z kolei zysk netto jednostki dominującej wyniósł 8,4 mln euro wobec 44,9 mln euro przed rokiem.
Jak przypomina agencja PAP Biznes w grudniu AmRest informował, że spółka wypłaci zaliczkę na poczet dywidendy za 2024 rok w wysokości 0,07 euro brutto na akcję. To pierwsza dywidenda w historii grupy.
AmRest prowadzi 2.099 restauracji pod 8 markami w 22 krajach
Według stanu na koniec grudnia AmRest zarządzał siecią 2.099 restauracji pod 8 markami w 22 krajach. Rok wcześniej sieć liczyła 2.163 lokale.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło:AmRest/pap/isbnews
Biznes
