https://strefabiznesu.pl
reklama

Hit prezentów komunijnych. Tak dziś kupują smart rodzice

Agnieszka Kamińska
"Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje. Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz np. Black Friday czy Back to School" - mówi nam Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik, mat. prasowe
"Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje. Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz np. Black Friday czy Back to School" - mówi nam Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik, mat. prasowe
– Nasi klienci chętnie rozpoczynają zakupy online, natomiast często odwiedzają nasze salony stacjonarne w celu finalnej konsultacji, doboru odpowiednich konfiguracji czy skorzystania ze wsparcia. Systematycznie inwestujemy więc w rozwój strategii omnichannel – mówi Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik.

Spis treści

Widać wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresie komunijnym

Strefa Biznesu: Z waszego badania wynika, że najczęściej kupowanym upominkiem komunijnym była elektronika. Co dokładnie kupowali klienci na prezent?

Marcin Mordak, dyrektor sprzedaży omnichannel w Komputronik: Widzimy wyraźny trend rosnącego zainteresowania zakupami online w kategorii elektronika, zwłaszcza w okresach takich jak właśnie sezon komunijny. Wśród produktów, które najczęściej trafiają do internetowych koszyków, dominują komputery gamingowe — zarówno gotowe zestawy z najnowszymi kartami graficznymi, jak i komputery składane na indywidualne zamówienie. Dużym zainteresowaniem cieszą się także smartfony, tablety i smartwatche, które od lat należą do najpopularniejszych prezentów komunijnych.

Czy ten trend rosnącego zainteresowania zakupami w internecie wypiera zakupy w tradycyjnych sklepach?

Nie obserwujemy wyraźnego przesunięcia całej sprzedaży do internetu — sprzedaż online i offline wzajemnie się uzupełniają. Klienci chętnie rozpoczynają zakupy online, natomiast często odwiedzają nasze salony stacjonarne w celu finalnej konsultacji, doboru odpowiednich konfiguracji czy skorzystania ze wsparcia przy personalizacji i zabezpieczeniu sprzętu. Dlatego systematycznie inwestujemy w rozwój strategii omnichannel.

Komputronik systematycznie inwestuje w rozwój strategii omnichannel - chodzi o płynne łączenie zakupów online i offline

Na czym polega ta strategia?

Klient może zacząć zakupy w internecie, a zakończyć je w salonie, korzystając przy tym z fachowego wsparcia naszych doradców. Zakupy online są dla wielu klientów wygodne i szybkie — pozwalają łatwo porównać oferty i dostępność produktów. Jednak w naszym przypadku widać wyraźnie, że klienci chętnie korzystają również z doradztwa w salonach stacjonarnych, zwłaszcza przy bardziej zaawansowanych zakupach, jak komputery gamingowe czy sprzęt personalizowany na zamówienie. Oferujemy więc klientom płynne łączenie zakupów online i offline, w zależności od ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Sprzedaż wzrasta również w okresach: świątecznym, Black Friday czy Back to School

Czy piki sprzedażowe widzicie tylko w okresie okołokomunijnym?

Sezon komunijny jest dla nas istotnym okresem sprzedażowym, ale równie mocny jest okres przedświąteczny oraz inne kluczowe momenty w roku, takie jak np. Black Friday czy Back to School. Elektronika od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych prezentów na różne okazje — zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Klienci szukają przede wszystkim sprzętu wysokiej jakości, który odpowiada ich aktualnym potrzebom i zainteresowaniom.

Czy z tego względu, że elektronika była tak często wybierana na prezent komunijny, prowadziliście jakąś specjalną akcję promocyjną dedykowaną "klientowi komunijnemu"?

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

W okresie komunijnym, jak co roku, przygotowaliśmy dedykowane kampanie promocyjne. Wśród nich znalazła się m.in. akcja „100 zł za każde wydane 1000 zł”, w ramach której klienci za każde wydane 1000 zł otrzymywali kartę podarunkową o wartości 100 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo przy zakupie komputerów PC marki Komputronik klienci mogli skorzystać z dwóch atrakcyjnych promocji: otrzymać monitor za 1 zł do wybranych modeli lub kupić monitor gamingowy z 50% rabatem. Dla wygody klientów udostępniliśmy również atrakcyjne formy finansowania, w tym raty 0%, które pozwalały na łatwiejsze sfinansowanie większych zakupów na prezent. Skupiliśmy się na szerokim wyborze i możliwości dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb, natomiast nie wprowadzaliśmy specjalnej serii produktów dedykowanych wyłącznie na komunię.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Kolejne spółki z zezwoleniem na prowadzenie systemu kaucyjnego

Kolejne spółki z zezwoleniem na prowadzenie systemu kaucyjnego

Spadek bezrobocia w maju. Premier: Gospodarka ruszyła

Spadek bezrobocia w maju. Premier: Gospodarka ruszyła

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu