https://strefabiznesu.pl
reklama

Sprzedają 100 milionów par rocznie. Teraz chcą trzy razy więcej

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa CCC planuje trzykrotnie zwiększyć skalę swojego działania, koncentrując się na modelu omnichannel i ekspansji zagranicznej.
W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa CCC planuje trzykrotnie zwiększyć skalę swojego działania, koncentrując się na modelu omnichannel i ekspansji zagranicznej.
W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa CCC planuje trzykrotnie zwiększyć skalę swojego działania, koncentrując się na modelu omnichannel i ekspansji zagranicznej. Prezes Dariusz Miłek zapowiada rozwój marek własnych, nowych licencji oraz dynamiczne wejście w segment off-price w Europie.

Spis treści

Podczas konferencji WallStreet SII w Karpaczu prezes Grupy CCC, Dariusz Miłek, podkreślił, że kluczowym elementem strategii rozwoju spółki pozostaje model omnichannel – łączący sprzedaż w sklepach stacjonarnych z kanałami e-commerce.

Nie wierzę w jednokanałowy handel. Sam e-commerce jest dziś drogi i ma niską rentowność. Dlatego stawiamy na synergię kanałów — powiedział Miłek.

Z danych spółki wynika, że aż 90% klientów odbiera przesyłki w salonach CCC, a połowa z nich dokonuje dodatkowych zakupów podczas wizyty w sklepie. To podejście pozwala ograniczyć koszty logistyki, zwiększa efektywność operacyjną i buduje lojalność klientów.

E-commerce opłacalny tylko w synergii ze sklepami

Choć Grupa CCC nadal inwestuje w kanały internetowe (takie jak eobuwie.pl czy Modivo), wyraźnie stawia na połączenie fizycznej obecności z ofertą online.

Mój e-commerce jest bardzo rentowny, ale tylko dlatego, że wspiera go rozbudowana sieć sklepów — przyznał Miłek. — To model, który działa nie tylko u nas. Wiodące firmy obuwnicze na świecie również odchodzą od czystego e-commerce na rzecz rozwiązań zintegrowanych.

Według raportu McKinsey z 2024 roku, konsumenci coraz częściej oczekują płynnego przechodzenia między kanałami – od zakupu online, przez odbiór w sklepie, aż po lokalne zwroty i obsługę posprzedażową.

Potrojenie biznesu w pięć lat

Wizją Dariusza Miłka jest trzykrotny wzrost skali działalności Grupy CCC do 2030 roku. Oznacza to nie tylko wzrost przychodów i liczby sprzedanych produktów, ale też zwiększenie udziału w rynku europejskim i globalnym.

W 2024 roku Grupa CCC sprzedała ponad 100 milionów par butów, projektując aż 6 tys. modeli na sezon. Miłek zapowiada dalsze inwestycje w rozwój oferty produktowej oraz segmentację marek.

Spółka, obecna już w ponad 30 krajach, chce dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną, szczególnie w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej.

Ofensywa w segmencie off-price

Jednym z motorów wzrostu ma być model off-price, czyli sprzedaż markowych produktów po obniżonych cenach, znany z sukcesów takich firm jak TK Maxx w USA czy Wielkiej Brytanii. CCC rozwija go głównie poprzez sieć HalfPrice.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

— W USA segment off-price to ponad 15% rynku. W Polsce dopiero dochodzimy do 2%, w Niemczech i Wielkiej Brytanii też są ogromne możliwości. Europa kontynentalna wciąż nie ma silnych graczy w tym modelu — ocenia Miłek.

Grupa CCC otwiera obecnie około 100 sklepów HalfPrice rocznie, planując zbudować silną pozycję lidera na tym niezagospodarowanym dotąd rynku.

Produkcja we własnym zakresie i pełna kontrola marży

Kolejnym atutem CCC ma być integracja pionowa – projektowanie, produkcja i dystrybucja odbywają się w ramach jednej struktury.

— Produkujemy większość z 100 milionów par sprzedawanych rocznie. Dzięki temu łapiemy całą marżę: od projektu po finalną sprzedaż — zaznaczył Miłek.

Spółka rozwija także marki licencyjne, produkując obuwie na podstawie umów licencyjnych i oferując je wyłącznie we własnych kanałach. To pozwala maksymalizować zyski i różnicować ofertę.

CCC – lider regionalny z globalnymi ambicjami

Grupa CCC to jedna z największych spółek obuwniczych w Europie, notowana na GPW od 2004 roku, wchodząca w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) firma osiągnęła przychody przekraczające 10,3 miliarda złotych.

Strategia CCC na najbliższe lata opiera się na ekspansji zagranicznej, omnichannelu, rozwoju off-price i integracji produkcji. Zdaniem analityków, jest to droga umożliwiająca osiągnięcie stabilnego, długofalowego wzrostu – także w coraz bardziej wymagającym otoczeniu rynkowym.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Upadłości nie będzie. Spółka należąca do ARP chce kary dla byłego prezesa

Upadłości nie będzie. Spółka należąca do ARP chce kary dla byłego prezesa

Fundusz na bon turystyczny będzie większy. Wzrosnąć ma też dostępność programu

Fundusz na bon turystyczny będzie większy. Wzrosnąć ma też dostępność programu

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu